2010-02-14

Andreas "Spike" Persson - Skådespelare

Av de mest avkyvärda saker man kan ta sig för, så står nog skådespel högst belägen på listan.
Jag ska redan nu passa på att be om ursäkt för detta.
Jag vet om det, men jag gör inte direkt nånting åt saken.
Det känns som om att jag lever med filosofin att jag när som hellst kan stänga dörrarna, se tillbaka på den tid som gått, den tid som just nu pågår, och le en sekund och sedan bege mig ut i den riktiga världen.

Det är bara en tidsfråga innan allt kollapsar och allt vänds emot mig.
Jag har dock inte lurat någon, inte över huvud taget.
Tvärtom så har jag varit mer ärlig nu, än jag någonsin varit. Det är väl det som är mitt skådespel kanske. Normalt sett så är jag inte en ärlig människa.
Precis som alla andra så strävar jag, och jobbar jag endast för mitt eget välbefinnande.


I början av den här veckan, så slutade jag röka.
Det har inte gått fullt så bra som jag hoppades.
Men imorgon, måndag, så är det dags för ett nytt försök. Jag ångrar lite att jag inte kände den 31:e Januari, likadant som jag känner idag.
1:e Februari var första dagen på månaden och även en måndag.
Det kan liksom inte bli en bättre dag än så vad det gäller att sätta nya mål.
Så Måndag, 1:e Mars, så måste det ske någon form av höjning av ribba.
Inte bara för mig, utan för oss alla.


Ska slänga in en dags blogg också.
Jag ska försöka börja blogga mer dagligen, det är väl antagligen roligare att läsa då.
Spikens alla hjärtans dag kunde inte ha spenderats på ett bättre sätt. Jag har förföljt den fagra Elisa genom djungeln av fågelburar, hästar och undulater.
I skrivande stund så undrar jag lite hur hela dagen kan ha passerat utan att jag förmått mig själv till att åtminstonde köpa en ros.
Hon är och förblir den ända kvinnan i mitt liv, men en ros har inte passerat genom cerebrum.
Jag får helt kasta skulden på att det varit en i det närmaste hektisk dag.
Jag har även för första gången i mitt liv bestigit en hästsadel, med tillhörande häst.
Jag får tacka Elisa för denna härliga dag och hoppas att våran fantasivärld överlever ännu en dag.

Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Elisa

Naaw.. tack :)

2010-02-15 (00:16:10) www http://airaudo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.