2010-02-24

Doften av ladugården

Ännu en lång dag har passerat.
Jag är mör och go i hela kroppen, med en härlig essens av stall så sitter jag här nyduschad och fräsch. Jag kan om jag vill förmodligen lära mig att tycka om doften av gödsel och hästskit. Den har ändå en liten vittring av natur och frihet.
Tidiga morgnar och sena kvällar, så kommer det nog till att se ut ett tag framöver.
Men det är skönt och jag är på ett härligt humör, man känner sig lite ofräsch när man får ta dagens dusch först vid klockan åtta på kvällen, men man känner sig nyttig och framtids engagerad när man lägger sig klockan 23:00 av total utmattning.

Jag satte mig för att skriva ner allt som är på G, men i skrivande stund känner jag att det är mer värt att låta er leva era liv så som ni önskar, obelönade med vetskapen om mina riktningar i livet.
Dagarna rullar på i en faslig fart, och det vill jag låta dem göra. Men tillsammans med att mitt livståg tuffar på, så kommer 23års dagen som en oönskad station.
Det finns ingenting att fira när man fyller 23 år, men ändå så kan man inte låta dagen passera utan att stanna till.

Det kommer bli bra nu.
Mina prioriteringar är i ordning, vinden blåser åt mitt håll, jag känner mig attraktivare än nånsin och eftersom jag håller på och lyfter bort all snö, så är snart sommaren här.

Det är så det är, inget löser sig på egen hand.
Jag vill ha sommar, så jag tar bort snön.
Jag vill ha mer pengar, så jag jobbar.
Jag vill ha utveckling, så jag prioriterar.

Allt är upp till mig, jag är min egen livlina, jag skapar bara mina egna dagar...
Ensam är stark!

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.