2010-03-22

Inte bränd, utan gräddad.

Det är lite sent att påbörja ett inlägg såhär sent på dygnet när man ska arbeta imorgon, men here goes.

Jag har inte skrivit på ett tag, det har liksom inte funnits någon ork. Har jag inte jobbat, så har jag sysselsatt mig med andra saker. Jag har dock försökt att bli bättre med kameran, även fast det ofta bara blir mobilkameran. Det är liksom roligare att visa sina dagar än att bara skriva om dem.


Här till exempel så är min frukost som jag då förtär de dagar jag arbetar.
2-4 toast från McD, en juice och en kaffe.

Detta kompletteras vid ett snåret med något roligt mål från antingen Max, Burger King eller McDonalds.

Sedan blir det ofta ett mål till från någon av nämnda snabbmats resturanger vid sex-sju tiden och avslutningsvis en kvällsmat.



De tre musketörerna splittras vilt och alla arbetar vi nu på väldigt skilda tider, så jag har nu fått börja söka mig till nya vänner de dagarna jag inte arbetar så det klaffar med mina små undersåtar.
David jobbar nu natt, 00:00-06:30 och Daniel jobbar dags passet, 06:30-15:00!
Mitt jobb har väldigt rörliga tider, så oftast klaffar det ändå rätt bra.

I helgen lyckade vi till exempel klämma in en förfest där vi var nyktra alla tre, mindre roligt, men nyttigt. Jag jobbade sedan ett par timmar på lördagen, med något av det värsta jag någonsin gjort. Jag vet inte om man ser döden i mina ögon på den här bilden, men jag kan garantera att jag åtminstonde kände döden passera igenom mig ett par ggr.









Jobbet sög verkligen musten ur mig helt och hållet, och ryggen kändes som om den svullnat upp till dubbla storleken. Så söndagen och måndagen har jag tagit det relativt passivt. Nyklippt är jag sedan ett par timmar tillbaka och sömn har jag fått ganska mycket av.



Men imorgon är det som jag nämnde dags igen, klockan 05:15 ska jag upp och hoppa.
Sedan 05:30 så bär det av mot Oxelösund igen, har som vanlig inte en aning om vad som ska göras på SSAB, men om det är nått som liknar det vi gjorde senast, så handlar det mest om att ha med sig en hel del cigaretter. 3 Cigg och 10 minuter jobb i timmen, kan man kort sammanfatta det hela med.



Jag har en ny favorit vad det gäller luncher på hemma plan numera.
När vi var och kikade på en lägenhet förra veckan, så svängde vi sedan snabbt in på Lidl för att köpa oss något lätt att luncha på. Och där fannt jag något så underbart gott som halvfärdiga croissanter. De bakades färdigt i ugnen på 200grader i 6 minuter och sedan fylldes med färdigskivad cheddar ost, sedan förtärdes de tillsammans med en mugg O'boy.
Fruktansvärt smarrigt.



Nu ska jag upp om endast 5 timmar och 45 minuter, så nu är det dags att göra kvällsmat, frukost och lunch innan jag kryper ner i bingen och in i dimman.
Jag ska bli bättre på frekventa inlägg.
Out!

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.