2010-03-16

National Treasure

Idag har vi skyddat nationens värdeföremål från att bli blöta när och om nationens källare åter igen fylls med vatten. En simplare förklaring kan vara att vi lyfte möbler och saker och petade in pallar under dem. Men jag vill ändå påstå att jag gjort er alla en tjänst. Hur skulle ni klara er utan ett städ med tillhörande hammare, som båda är ett par decennier gamla? Det gör ni bara inte.

Jag kan dock inte undkomma att bli imponerad av historiska saker.
Framför allt kan jag bli imponerad av detaljrika saker, så som dåtidens "maskiner" och deras sätt att ha löst halvkomplicerade saker på ett mycket simpelt vis.
Jag vet inte hur jag ska kunna sätta fingret på det, men ni som vet vad jag pratar om, ni vet vad jag pratar om.


Kort och gott kan man säga att om ni åker till Gamla Linköping för att köpa choklad och tycker att ni är nostalgiska, så uppskattar ni nog inte Gamla Linköping på samma sätt som mig.
Något annat som kan få mig i statisk meditation är detaljrika miniatyr modeller.
Så det enorma modell skeppet som stog i källaren kunde ha hållt mig sysselsatt genom hela dagen.


Roligaste detaljen i källaren var ändå de orangemärkta kartongerna. Det tog oss ett bra tag innan vi vågade kika inuti dem. Och om jag berättar vad som befann sig inuti, så måste jag tyvärr döda er.
Så ni får nöja er med en bild från utsidan.


Imorgon ska jag ner och arbeta i samma källare, men imorrn väntar desto mer jobb.
Hittar jag dock något roligt att fota, så är inte jag den som är slö med mobil kameran, så kanske kanske.
Nu blir det en dusch, sen är det hemligheter på gång.
Out!
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.