2011-12-09

Fas korrigering..

Det är kolsvart ute, datorn står och surrar, spårvagnarna har inte börjat gå än och det är helt knäpptyst utanför, så när som på någon bil som passerar var 10e minut. Samsungen ligger allt för långt bort för att jag ska orka göra en ansträngning till att kolla klockan. När värmen börjar infinna sig under täcket efter en kvarts vändningar i sängen, så kliver jag tillslut upp och kollar klockan.

-Vad gör man när dagen börjar klockan 03:15?

Jag går ut i köket och skakar till en Gainer och plockar fram en banan. Sedan sätter jag mig vid datorn och funderar på hur jag ska få dagen att gå. På Schemat hamnar städning, leka DJ, träna, äta och byta däck på bilen. 20 minuter senare sitter jag 10cm från skärmen och stirrar in i en session av Photoshop. Jag har så extremt lätt för att fastna i photoshop. Direkt efter att jag testat en idé så vill jag testa en annan osv. Så det blev ett par bilder, men bara en som jag egentligen blev nöjd med.



Så efter att ha förlorat 45 minuter till photoshop, så kommer jag på att jag även ska på besök hos farbror doktorn denna dag, klockan 13:00. Och smartast vore ju om jag tränar, duschar och äter något innan det. Sagt och gjort så blev det serier och frukost innan jag tränade Core muskulatur i 45 minuter. Det gick, vilket jag kan bekräfta med träningsverk idag, väldigt bra. Det är en underlig känsla att ha träningsverk i Core, du kan liksom inte sätta fingret på var du känner det, it's all over.
Men framför allt kändes det när jag satte mig upp i sängen.

Efter doktorn så åkte jag iaf hem till mig ett slag innan jag tog tjuren i hornen och bytte däck på bilen. Planen från första början var som så att jag skulle använda mig av Mickes ordentliga domkraft och en trycklufts driven skruvdragare, men då han var i Tyskland och förmodligen hade nycklarna till firman med sig, så slutade det med att jag stog som en miljöpartist och jobbade med manuella verktyg. Och inte vilka verktyg som hellst, utan de saker som följer med bilen, att användas vid punktering. Alltså en 20 centimeter lång hjulbults nyckel och en 30 centimeter lång domkraft i ett garage där jag hade 30 centimeter till godo på var sida av bilen. Roande för åskådare men mindre roligt för en allt för väl klädd Spik!

Sedan somnade jag för andra dagen i rad, klockan 21:30 på kvällen. Jag tror att det kan vara träningen som gör det. Min kropp har nog fortfarande inte hajjat hur han skall portionera ut den överdrivna mängd med energi jag sätter i mig. En kost på 3000kcal och en vardag bestånde av 60% lugna aktiviteter/vila och resten sömn, mixat med en kropp som återhämtar sig från en genomgående operation och plötsligt är samma kropp i rörelse en hel dag och tränar halvtungt i 45 minuter. Klart att kroppen får spel. Så någon vecka till med schemalagd träning, så borde jag vara tillbaka i mitt ess'e.



Här är då jag när jag tränar Core.
Jag var tvungen att lägga bilden lite längre ner, då jag inte vill att ni missar det roliga med den här bilden. Tanken är ju självklart att man ska fokusera på Spik i mitten av bilden, fundera över vilken övning det handlar om och kanske ifrågasätta. Men istället känner jag att fokus hamnar på:
1. Benet till min säng, hur många nätter till?
2. Godispåsen under sängen, vart får du dina 3000kcal ifrån egentligen?
3. Ensamma väggen, EN tavla och "Dreams"? Nyinflyttad?
4. Väldigt obäddat!!
5. Jaa, allt förutom det egentliga motivet.
Ganska kul, tycker jag iaf.

Även idag vaknade jag ganska tidigt. Vid 10:30 så satt jag redan och åt frukost.
Sedan fick jag en house remix av en jul låt skickad till mig och blev inspirerad till att göra en liten mix med jul låtar. Så klockan 12:00 idag kan jag garantera att alla i min trappuppgång var vakna. De fick vakna till julmusik dock, så de borde inte vara någon fara.
Sedan åkte jag och fira min mormor på sin födelsedag innan jag begav mig ner till Kim Lööv på Topformula i Dominohuset. Han hade lite jul rabatt på Topformula Gainer som jag velat testa ett tag. Så det fick bli en påse jordgubb som jag tyvärr inte testat än. Men nörd som jag är har jag redan jämfört all teoretisk information jag fått om mitt tidigare pulver och Topformulas.


Och med en leveranstid på 5 sekunder och med ett högre protein innehåll så vinner Topformulas Gainer i teorin. Kilopris på ca 113kr är acceptabelt när butiken är ett stenkast bort. Det som förvånar mig med Topformula är att deras högkvalitativa 80% proteinpulver förmodligen är det billigaste på marknaden. Och trots att till exempel GG's proteinpulver är några kronor dyrare så är deras Whey 80 bara byggt på 76% protein. Whey 100 är bara 86%.. Falsk marknadsföring kan tyckas.
Så imorgon efter träningen ska jag testa TopFormulas Gainer och se om smaken håller samma kvalité som innehållet tycks göra.



Det blev ett ganska långt inlägg, men nyttigt. Nu ska jag peta i mig lite ZMA och sedan se på "Warrior -2011" med Tom Hardy och Nick Nolte. Tom har ju biffat på sig till inspelningen av nästa Batman där han ska spela karaktären Bane, som är ett steroidpumpat monster. Och tydligen slet han åt sig rollen i den här ganska okända fighting filmen som känns ganska klyshig. Filmen tyngs ner ännu mer när Nolte med sina egna ord: "Haven't done shit, in a while.." bevisar att han borde ha dött med dinosaurierna eller åtminstonde lämnat Hollywood ifred. Har man medverkat i 76 filmer och ändå inte blivit större än Nolte, så kan man se det mer som ett misslyckande än framgång. Och när Nolte medverkar i ännu en film, så ska man räkna med att den är skit. 
Men fighting filmer är ganska hyfsat motivation, så nu kör vi.. 

Nu är det bara att ge allt, sen ökar vi..
Over & Out! // Andreas "Spike" Persson
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.