2011-12-16

Rävfäll, vad trött jag blev..

Det trodde jag inte, men så blev det.
Har ju då arbetat lite idag, på Posten. Det är faktiskt ett löjligt bra jobb att börja med. Jag åker runt i en liten gul bil och tömmer röda brevlådor. Första turen tog idag cirka två timmar och då har jag fått med Ingelsta, Eneby, Haga, Kungsgatan, Drottninggatan, Resecentrum, Nya Torget och Rådhuset. Sedan åker man och tömmer bilen på Terminalen och sedan åker man nästa runda som också tog cirka två timmar idag. Den turen är istället genom Österdelen, Lindö, Smedby, Navestad, Hageby, Ljura, Skarphagen, Vilbergen, Sjukhuset och Gamla Lasarettet. Så sammanlagt med tömmning och ett litet andetag på vägen så är det 5 timmar. Sedan sorterar man kort tillsammans med de andra nissarna i nån timme för att sedan åka hem.



Det kan mellan varven bli ganska tunga säckar, framför allt när man som jag idag, hade för få säckar med sig. Men som regel så får man ställa bilen ganska nära lådorna, så är det med ett litet kasst som man fått in säckarna i bilen. Ute bland folk ses det som en allmän rättighet att få sina brev hämtade från lådorna och många kommer med förslag om vad som kan förbättras med post upphämtningen. Jag försöker se så trevlig ut jag bara kan, men efter 5 timmar vid sista lådan så kan mitt leende omöjligt se äkta ut. 

Den mest irriterande biten är dock de som ser att jag har tömt lådan, har satt mig i bilen och lagt i "Drive" för att åka därifrån. Men ändå ställer sin bil framför min och hoppar ut för att ge mig deras fyra julkort som de vill ha levererade. Samma sak här, de första fyra ggrna så trycker jag ner rutan, ler och klämmer ur mig:

-"Där hann du i sista sekund.. hehe."

Men efter det så skakade jag bara på huvudet och pekade på lådan samtidigt som jag rullade därifrån. Det kan ju anses som jävligt oartigt, men deras post levereras inte snabbare för att jag får med mig den idag. Utan det var överfullt nere på Terminalen och de har inte ens börjat sortera gårdagens Julkort än. Så det känns ganska hopplöst att ta emot korten från folk som tror att deras julkort kommer att levereras dagen efter. 

Detta kan väl jämföras med att du utför ditt jobb, vad det än är, och var 10e minut så kommer det någon och petar dig i sidan, i revbenen. Kul en gång, men inte 6 ggr eller mer.

Äsch, jag ska inte klaga. 
Imorrn är det ännu mer post och sista inlämningsdagen, så det kommer knackas en hel del på rutan har jag en känsla av. 

-"Hinner jag peta ner mina kort i din säck också?"

-NAE, dina vänner FICK inga julkort i år helt enkelt. Hur känner du nu då, va? Har vi lärt oss något till nästa år? Petar vi ner julkorten lite tidigare då?!?

Nae, nu ska det sovas så jag är pigg imorrn. Såhär känner jag mig just nu!!
Men det är tio ggr skönare än att vara pigg klockan 02:00 och inte kunna somna. 

Så imorgon fortsätter vi att ge allt, sen ökar vi.

Over & Out! // Spike
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Philip S - Rawpixel

sv, det inte vi direkt som har kommit på T52! :)

2011-12-16 (14:56:41) www http://rawpixel.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.