2011-11-18

Bingo-floppo!

Nya problem på ingång om jag gissar rätt.
Idag när jag och farsan satt på Gu'va Gott och åt, så förlorade jag synen på höger ögat. De som känner mig vet att jag förlorat delar utav synen tidigare och att det kommer tillbaka, men idag var det värre. Istället för att jag fick svårt att fokusera, så förlorade jag faktiskt synen helt. Blundade jag med det fungerande ögat så såg jag bara en grå vägg. Vi gissar på att det har med mitt låga blodtryck att göra, men jag vill ändå att en ögonläkare ska titta på det. 

Trots att jag inte gillar att tänka över saker för mycket så flyger tankarna:
"Det är förmodligen helt ofarligt och antagligen är det lågt blodtryck eller så klämmer jag någon nerv. Men GUD vad det skulle suga att bli av med synen, även om det bara gäller ena ögat. Helt förlora periferiseendet på höger sidan lär enligt normen innebära att jag inte längre får köra bil. Och jag ser så pass suddigt med bara ett öga att jag aldrig skulle våga åka bil om jag ändå fick det."



Sedan blev det iaf en tripp hem till Persson's där det bjöds på kladdkaka och Bingolotto.
Och jag vill påstå att Bingolotto inte längre håller en standard som är värt att engagera sig i. Senaste gången jag spelade Bingolotto var någon julvaka eller Luciavaka för två-tre år sedan. Och då var det priskavalkad och musikfest. Större om än Svenska artister höll programmet levande mellan de tre Bingo omgångarna. Och de öste ut resor, bilar och sängar. 

Idag på 20års jubileumet firas det med två Bingo omgångar, Christer Sjögren sjunger Djingis Khan och Leif "Loket" Ohlson glömmer bort namn och bara är allmänt gammal. Till råga på allt går de nästan över programtiden, får slänga iväg de sista priserna och hela programmet ses enligt mig som totalt fiasko. Bingolotto har åldrats i hundår och har nu nått dödliga 93 år. Rest In Peace!



Nu efter lite inspiration så blev jag sugen på Fil och Pepparkakor, men då jag saknar fil i kylskåpet så får det bli Vanilj Yoghurt och Pepparkakor. Inte fy skam!

Ensam är Stark!
Over & Out! // Andreas "Spike" Persson
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.