2011-11-22

Dimma!!

1-2 meter sikt och nästan alla man möter har Xenon lyktor.

Jag förstår att när jag kör som jag kör, så finns det en liten chans att jag kan köra på ett djur eller annat objekt som blint hoppar ut mitt i gatan när det är dimmigt. Dummare än så är jag inte..

Däremot förstår jag inte varför man ger sig ut med bilen i extrem dimma när man inte vågar köra? Liksom, ta cykeln? Lokaltrafik? Gå, om det inte är för långt? 
Om man ska blockera alla vägar i stan genom att ligga och krypköra på ettan så är det bättre att lämna bilen hemma. Personerna i de långsamma bilarna sitter garanterat på helspänn och får förmodligen panik om något faktiskt skulle hända. 

Sen att dimma inte är farligt är ju ett starkt argument till att faktiskt ta bilen. OM man vet om att dimman inte är magisk, farlig eller elak. Vägen som du åker på ser ut precis som den gjorde igår, bara det att du inte ser den lika bra idag. Och chansen att ett rådjur hoppar ut på vägen mitt i stan eller att en älg står på söderleden är inte större idag än någon annan dag.



Idag blev det mer papper, ny ordinering av medicin och Persson's Hamburgare.

Det finns en chans att jag kanske hade viss arytmi i hjärtat redan innan operationen och att det är därför hjärtat betér sig som det gör. Så nu tog vi bort motstånds medicinen. Och så ska vi testa det i några dagar. Det kan hålla på i upp till tre månader eller mer, så jag antar att det bara är att lära sig att leva med det. Frågan är vad jag kan skaffa för jobb sen, där man kan lägga sig ner lite då och då.. Men det är en senare fråga, det kan ju försvinna redan imorrn också för den delen.. 



Sedan blev det Hamburgare hos Perssons.
Det är helt perfekt att sätta sig i bilen och åka hem dit och laga mat, de äger ju nämligen en diskmaskin. Så nu räcker det med att diska en gång i veckan, cirkus en timme. Idag blev det som sagt hamburgare, med cheddar ost och vitlöksdressing. Kanongott!

Nu blir det House och sen Gossip Girl. =P
Avslutar inlägget med en bild på överaskningen från Kinderägg nummer 3, kanske Spike's sista kinderägg någonsin! ! !



Who am I kidding, vi vet att det inte är mitt sista.. ;)
Over & Out! // Andreas "Spike" Persson
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.