2011-11-15

Dö-tid blir dagar..

Mer och mer börjar jag känna för att göra saker om dagarna.

Idag lyckades jag ta på mig och ge mig ut och promenera en snabbis innan duschen. Det blev en liten sträcka runt kvarteret som jag senare mätte upp till en exakt kilometer. Denna sträcka tog jag sedan två ggr. Efter första varvet hade jag fått upp andningen och värmen och när jag börjar närma mig dörren så känner jag att mina andetag är mycket längre och lättare än vad de normalt sett hade varit när jag börjar bli andfådd.

Jag ger det inte allt för mycket eftertanke utan inser snabbt att det förmodligen sitter mer i hjärnan än vad det rent fysiskt har ändrat på sig i mina lungor. Vetskapen om att lungorna börjat sotas ur eftersom jag slutat röka och att hjärtat nu pumpar mer syrerikt blod ut i kroppen gör att man vill känna en effektivitets ökning som motsvarar sina förväntningar. Sen att jag är inställd på att återhämta mig så snabbt det bara går hjälper nog också till med ett extra varv.



Efter duschen så diskar jag ur en GG-shake och fyller den med mjölk och Gainer. Jag hittar också lite L-Glutamin i skåpet och slänger ner en sked av det, då jag haft problem med ett par muskelfästen runt vänster axel. Efter det klär jag på mig och åker hem till min ensamma mor. Där hemma trodde jag att vi skulle laga mat ihop, men hennes plan var att jag skulle laga maten medans hon satt och lapa TV-tid.

Eftersom hon köpt "Linas Matkasse" och på så vis tvingat mig till att följa ett recept, så vägrar jag att laga maten själv. Så jag tvingar henne upp på benen och ut i köket där hon får hjälpa till att laga "Chicken nuggets med sesamfrön". Det smakade Skit!

Så nu ska jag fixa till en bamse kvällsmat, så att jag får i mig alla de kalorier jag behöver.
Jag har ju nämligen lyckats tappa 7-8 kilo under min tid på sjukhuset, och det både syns och känns.
Hur snabbt kan man jobba tillbaka 7-8 kilo muskler? Vi får väl se...

Nu blir det iaf toast eller något annat gott.

Over & Out! // Spike
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.