2011-11-29

En vecka..

En vecka kan passera så fort.
Har inte haft så mycket att skriva egentligen. I onsdags köpte jag en ny mobil efter att ha tagit mig ett psykiskt dopp i havet av "Smart Phones". Alla mobiler vägdes mellan pris, mjukvara och prestanda tills slutligen en vinnande modell reste sig över de andra. Samsung Galaxy SII är den mest prisvärda telefonen just nu. Och då har jag även haft med iPhone 4 och iPhone 4S i mina jämförelser. Minst prisvärd just nu måste ändå vara den senaste iPhonen, där Apple grundlurar sina kära zombie kunder. Skillnaden rent prestandamässigt och mjukvarumässigt är nästan obefintlig, men prismässigt tar den ett bamsekliv ifrån sin föregångare. Pinsamt! 

Nej, med ett värde på ringa 5000kr och en prestanda som kan jämföras med "iPhone 4S 16GB" så blir Samsungen genast en vinnare när man slipper Apples alla påtvingade mjukvaror och många andra krav. Vill man dock betala de extra tusenlapparna för sämre batteri, tjockare och tyngre telefon, mindre skärm, överdriven upplösning, bluetooth 4.0?, ett äpple som någon bitit i och ett minne som inte är expanderbart så kan jag rekomendera en iPhone. Media har mindfuckat oss totalt där..



Sedan dess har det blivit en del pillande med telefonen och en hel del Wordfeud'ande.
Jag underskattade som vanligt kraften av Facebook och skrev lite ointresserat: "Wordfeuda mig -> Spike011" och 30 minuter senare så satt jag med 16 stycken aktiva Wordfeud-sessioner. Förstå mig rätt, det är kul med många sessioner och ingen uppskattar hjärngymnastik som mig, men när 3-4 stycken hinner skriva ett ord under den tiden jag försöker komma på ett ord, så blir man stressad och resultatet blir dåligt. Men 48 timmar senare så har det lugnat sig och strömmen av ord är mer uppskattad.

I Torsdags var det Thanksgiving.
Det innebar ett par matcher av Amerikansk Fotboll på kanal 10, den ända sporten som jag kan godkänna som sport. Så min tanke på torsdagen var att grilla lite kyckling klubbor och göra Cheese Nachos och se på matcherna. Kyckling klubborna fick ligga kvar i frysen då Cheese Nachosen blev ett ihopkok av egen magnitud. Jag saknade ingredienser vid 21 på kvällen och hade druckit öl vilket resulterade i en välsmakande men speciell Nachos tallrik.

Sedan kom helgen och jag kände det vanliga tvånget att komma ut och träffa folk.
Men återigen så vägrade jag. Jag vet inte om det kan bero på att jag inte har någon direkt energi eller om det är nått annat som håller mig tillbaka. Men det är ju dop nu kommande helg, så då tvingas jag sociala med folk, om än mest släkt. Så efter det kanske man känner annorlunda.

Ny jacka och en ny tröja är införskaffat inför dopet och resterande vinter iaf. Och efter att jag postat det här inlägget så ska jag förtära något mindre innan jag diskar och sedan duschar. Klockan 15:00 är det klippning och sedan mat á la Norrköpings City. Rakat mig har jag faktiskt gjort också, syns inte på bilden nedan, men jag kände att det var dags att släppa den smutsiga stilen och återgå till mitt vanliga jag. Kanske är det vad som håller mig tillbaka?



Tröjan får ni se på bilderna från dopet. Planerar att kanske att ha fluga också, enligt min uppfattning så är det väl numera Ok att bära fluga till vardags? Och då borde det också passa ihop med skjorta, långärmad pullover och jeans, på ett dop. Det kommer bli snyggt tror jag. ;)

(Spelas några Akustiska versioner av gamla Robyn låtar i bakgrunden - REKOMENDERAR!)

Nu tar vi tag i dagen!!
Over & Out! // Spike
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Syster

Inga jeans bror...haha Kostymbyxor :-) Du ska ju vara gudfar. Kram Sandra

2011-11-30 (23:57:36)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.