2011-11-30

Groomed..

Sådär, nu är jag på framfart.
Likt Göran Persson på julbordet så har jag nu satt upp lite nya delmål och nu helt bestämt mig för att jag är frisk och rehabiliterad. Och för att intyga mig själv om detta när jag kollar mig i spegeln så har jag sent omsider klippt håret, rakat mig och förärat mig själv en mindre skönhetsbehandling. Efter allt detta så känner jag mig som en ny människa och det är inte alltid så galet. Jag kan tycka att den skitiga "Grunge-stilen" kan vara både snyggt och smidigt ibland. Men det är inte hållbart allt för länge. Tillslut upplever man sig lika skitig som man försöker hävda sig att vara. Och när man känner sig ovårdad så blir man tillslut ingen positiv människa.


Spike á la grunge..

Nej, precis som Neil Patrick Harris's karaktär Barney Stinson i How I Met Your Mother, har sina kostymer så har jag mina skjortor. Först när jag nyrakad klär mig i en neutralt färgad skjorta och hellst pryder den med en peacock'ad slips, så känner jag mig som mitt fullständiga jag. Och på den senaste tiden har jag burit skjorta allt för sällan. Så imorgon åker jag och hämtar mina nytvättade skjortor och sen är det bara att psykiskt radera det senaste året så bör jag strax kunna hålla huvudet sådär högt som jag en gång gjorde.


Borde ju haft skjorta på bilden, men de är som sagt inte hemma..

Utöver mitt utseende så har jag nu bestämt mig för att ta tag i mitt dåliga kalori intag på riktigt och hittade efter lite sökande en perfekt kalori-räknings-app till Samsungen.
Den har streck-kods läsare med ett stort förråd av livsmedel. Vilket gör att du kan scanna det du precis ätit eller ska äta och sedan ange mängden av hur mycket du ska/har förtärt. Sedan berättar appen om kalori-, protein-, kolhydrat- och fettintag. Jag har räknat ut att jag vill ligga på cirka 2600-3000kcal om dagen och ligger i dagsläget på cirka 2000-2200. Men ge mig några dagar till så..

Just nu är jag på 2093kcal på dagens beräkningar. Så nu ska det bli kvällsmat!

Over & Out! // Andreas "Spike" Persson
Postat i Allmänt | Comment (2) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Anonym

Vad jeter denna app?

2011-11-30 (22:54:23)

Postat av: Spike

Appen heter bara "Kaloriräknaren". Det finns ett par stycken där ute och den ända ledtråden jag kan ge dig mer än så är att Ikonen är en våg med två fotmärken på. En Gul våg! =P

2011-11-30 (22:58:03) www http://djspike.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.