2011-11-17

Just one of those days..

Idag vaknade jag ganska skapligt vid 09-10 tiden. Observerade snabbt vilket väder vi hade, kollade klockan och kände efter hur pass ont jag hade i kroppen. Sedan väljer jag att blunda fem minuter till, plötsligt är klockan 12:30.

-"Fuck!"

Säger jag till mig själv samtidigt som jag hoppar upp och plockar ut ett ägg ur kylen innan jag sätter mig och laddar ner dagens alla serier. När jag sedan går ut i köket för att förbereda frukosten så känner jag att det är en sån där dag när allt kommer gå åt skogen. Jag lyckas tappa ut all salami på mitt smutsiga golv, spilla Pucko på bänken, slå mig själv på testiklarna med ett fullt mjölkpaket, låter ägget koka över och får vatten över hela spisen. Tillslut sätter jag mig äntligen framför datorn med min psykiskt påkostade frukost och tänker "Idag borde jag bara ligga kvar i sängen".



Men idag finns det faktiskt saker på schemat, bland annat ska jag lämna in papper till försäkringskassan innan klockan fyra. Så inte nog med att jag har en dålig dag, nu ska jag också behöva börja stressa för att hinna. Sedan blir det Trav med Farsan och senare Bingolotto med Persson's. Och nångång ska vi finna tid till att promenera och göra rehabiliterings övningar.

Kanske ska jag sätta på en kopp kaffe medans jag tar en snabbdusch?
Hur som hellst, nu kör vi..

Ensam är Stark!
Over & Out! // Andreas "Spike" Persson
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.