2011-11-16

Tips på kvällsmat?

Nu har jag börjat få tillbaka aptiten.
Det är nu flera veckor sedan jag tvingades äta sjukhusmat, så äntligen börjar aptiten sakta komma tillbaka.



Jag försöker att vidga min krymta magsäck och samtidigt äta var tredje-fjärde timma. Ni kan nog se hur det kan bli problematiskt att äta sig proppmätt var tredje timma. Därför försöker jag att iaf äta mig proppmätt på frukosten, middagen och kvällsmaten.

De två första målen är inga problem.
Frukosten består som oftast av ägg, varma mackor, yoghurt, juice och en Gainer-shake. Vi uppskattar det till iaf 1000kcal, så där är jag nöjd. Middagen är samma sak, blir alltid proppmätt och hamnar aldrig under 1200kcal. Så med bara de två måltiderna så har vi hamnat på minst 2200kcal. Så jag får i mig tillräckligt, men jag vill ju ha ett stort överskott, så mitt problem är kvällsmaten. 

När man är lite små seg, börjar dega framför datorn, precis tagit hand om disken och hellst vill förtära födan liggandes. VAD ska man då fixa till? Oftast blir det kanske en macka med salami och ost, ett glas O'boy och lite juice. Det är inte mycket mer än 200-300kcal. Så här behöver jag tips.

Vad äter ni till kvällsmat?

Nu räknar jag med snabba svar!
För nu tar jag en promenad, en dusch och sen tar jag hand om disken. Sedan är det dags för kvällsmat. Idag vill jag ha något speciellt!!

Over & Out! // Spike
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Anonym

Hej. Vad roligt att du hittat till min blogg :) Och som svar på ditt inlägg: Jag äter fil och ostmacka till kvällsmat ;)

2011-11-17 (00:19:51) www http://emeliechristinarengart.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.