2011-09-17

Skärpning.

Idag var det extremt..
Jag har inte rört mig många meter alls. Inte pga brist på saker att göra, utan pga brist på intresse och ork.
Vaknade vid elva och kände mig pigg. Hoppade upp och tillagade en graciös frukost på toast och kräm med mjölk. 
Vid 13:00 så hade jag fått i mig frukosten och tagit en snus och en kopp kaffe.

Då slog det mig från ingenstans"Idag vill jag inte röra mig en meter!"
Jag öppnade upp webbläsaren och kollade igenom internet med den vanliga rutinkontrollen. Av ren slump hamnade jag på www.betaped.se. Fastnade där i två omgångar, sen avbröts jag av att min far kom upp och snacka lite skit.
Direkt när han gick så tänkte jag för mig själv - "Nu borde du duscha.."
Två timmar senare så har jag avverkat tre matcher på betaped.se och två serie avsnitt.
Klockan börjar närma sig 16:00 och min mor undrar om jag ska komma bort på lite pizza, hemma lagad självklart. (haha) En timme senare så skulle jag ha varit färdigduschad och suttit i bilen. Men det var verkligen nätt och jämt att jag orkade med promenaden till bilen.

Väl hemma hos familjen Persson/Pettersson, så blev jag väl aningen piggare. Började höra mig för, via telefon, vad som skulle ske senare denna dag, samtidigt som vi spelade alfapet. =D
Ingenting lät egentligen intressant då heller. Men när det var dags att åka från familjen kände jag verkligen bara för att köpa mig lite gott och åka hem och sätta mig och se massa filmer. Så detta gjorde jag, nästan. 
Det fanns ändå ett visst behov av sysselsättning. Men jag kunde för allt i världen inte komma på vad jag ville göra. Så med luren i ena handen och musen i andra, så spelade jag betaped och kollade runt efter intressanta saker att göra. Utan det minsta resultat.
Tillslut fick jag en snabb visit av en väninna, som garanterat hade velat följa med upp och mysa till filmerna. 
Men även där kände jag att ensam ändå var mer intressant. Jag har verkligen avfärdat allt idag. Mycket lustigt.



Men som vanligt så slår klockan 02:00.
Och helt plötsligt blir jag sugen på att göra nästan vad som hellst. Nej, nu blir det en kortare film. Sen blir det sängen. Imorrn måste jag göra nånting. Tröttsamma helvete..
Sista varningen nu Thorax..

Over and Out! // Spike
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Loka

Härligt med ensamma dagar med ju! underbart! =)

2011-09-17 (17:26:12)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.