2012-04-01

Idiothelg!!

Torsdag kväll:

Plan: 
-Vakna tidigt, ring och kolla så att intressant bil i Borås finns kvar.
-Ta bussen till Borås och köp bilen.
-Ta bilen till Göteborg och umgås med Västkustare.
-Ta bilen hem till Norrköping på söndagen.

Fredag morgon:

Händelser:
-Bilen är såld.
-Nya objekt finnes i Halmstad, Göteborg, Trollhättan.

Plan:
-Kom överens med säljare
-Köp bussbiljett
-Ha kontakt med säljare så att denne inte säljer bilen under 4 timmars resan.

Fredag kväll:

Händelser:
-Flera av säljarna skall uppenbarligen ut och supa
-Tappar kontakten med 5 utav 6 säljare med avskedet: "Jag fixar det imorgon".

Plan:
-Vakna tidigt, ring och kolla så att intressant bil finns kvar.
-Ta bussen till objekt och köp bilen.
-Ta bilen till Göteborg och umgås med Västkustare.
-Ta bilen hem till Norrköping på söndagen.




Ni förstår poängen.
Lördagen såg i helhet ungefär lika dan ut. Så här sitter jag nu utan bil och utan att ha spenderat helgen i Götet. Den som gapar efter mycket..

Men jag kan ändå känna en viss irritation över hur det aldrig går som jag vill. Det är ju inte allt för sällan som mina planer växer sig en smula för stora. Men visst vore det en underbar känsla om det någon gång gick som jag ville till 100%? 

"..and the sun was shining, unicorns were pukeing rainbows, world in peace and shit!"

Nej, jag kan vara helt säker på att världen kommer förvandla mig till en mycket bitter liten gubbe. Jag kommer förvandlas till den sortens människa som jag hatar mest av allt. Den sortens människa som sitter och klagar på allt och alla men sen inte gör någonting åt någonting. För efter tillräckligt många misslyckanden så måste väl även jag, sveriges positivaste människa, få tappa humöret och ge upp. Eller åtminstonde få klaga, som jag gör nu. Urs!



Edit:
Här glömde jag. Riktigt bra tolkning av "Mad World"

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.