2012-02-29

Swandive..

Mitt slöa bloggande har resulterat i en statistikdykning.. Förlåt.

Jag ber om ursäkt och ska bättra mig. Det hade ju hjälp om blogg.se skapade en "App" för Android, så att man kunde blogga på ett simpelt sätt on-the-go. Hu lång tid ska det behöva ta liksom?

Hur som hellst så är vardagen ganska händelselös just för tillfället. Jag försöker fortfarande reda ut vad jag ska syssla med fram tills det att jag kan börja plugga. Försöker hitta ny inspiration till träningen och har börjat små kika lite efter ny bil.

Försäkringsbolaget bestämde sig nämligen tillslut för att det inte var värt att laga min kvaddade Civic. Så efter en kort diskussion om vad min, nu föredetta bil var värd, så fick jag iaf 150% av vad jag betalade för den, samt stillestånds ersättning för 60+ dagar. Jag vet inte om jag gav mig för lätt eller om det faktiskt existerar tillfällen då båda parter blir nöjda, men samtalet var iaf över på cirka 5-7 minuter och sedan dök papperna upp redan dagen efter.



Nu väntar jag bara på att pengarna ska dyka upp, sedan ska det hittas ÄNNU en bil som man ska känna sig nöjd med. Denna gång blir det nog ingen Honda, då de verkligen inte är byggda med saltade vägar i åtanke. Funderingarna snurrar lite runt SAAB, då de så gott som halverats i pris efter att SAAB lagts ner. Folk slänger av med sina 9-3or, och kalas fina 900or går hur billigt som hellst. Tråkigt att de flesta är 2.0:or med turbo, då jag egentligen trivs med små och pigga motorer.

Men men, jag har väl iaf 20 annonser på bevakning på Blocket. Så vi får se vad denna biljakt resulterar i för kul detta år. Nästan tradition för min del att det skiter sig med en bil om året, så om jag passar på att köpa en så fort som möjligt så borde den hålla till nästa år iaf.



Ja så det är väl vad som sker just nu.
Ska ju på intervju i nästa vecka, och då kan det vara skönt att ha bil. Så det är väl prioritet. Imorgon blir det läkarbesök som förhoppningsvis ska sluta med att vi avslutar all medicinering.
Inga roliga matbilder har jag heller, då jag bara äter Tortellini om dagarna. =D Nyfunnen kärlek till fylld pasta efter att spontant ha köpt en förpackning av Findus färska tortellini med kyckling och vitlök. Har testat lite olika såser med bechamel-grund till, men idag fann jag vinnaren då jag inte orkade stå i köket;

-150g Philadelphia Vitlök och Örter
-1dl mjölk
-salt och peppar
-en klick smör

Smält osten med smöret, blanda i mjölken. Salta och peppra. Låt puttra i 2-3 minuter och blanda sedan med den kokta pastan.

Total arbetstid i köket: <10min

Riktigt gott blev det. Kvällsmaten blev ägg och keso. Olika märken på äggen: Garant och Stjärnägg, kan ni gissa vilka ägg som är vilket märke?




På bilden längst ner ser ni vad jag lyckades få med mig hem från Gekås, Ullared. Gladast är jag nog över Superman kalsongerna. De fanns bara i två färger tyvärr, så det blev två par. De röda är redan använda, så det kändes ofresch att fota dem och lägga dem på bloggen. =P

Nu blir det en kortare film innan jag somnar för natten.

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.