2012-01-14

Follow the white rabbit..


Så var det lördag igen och jag känner mig halvdassig.
Mina grejjer från GG kom aldrig igår, utan ligger i något förråd nere på Post-terminalen och känner sig ensamt. Det sket sig med en utbildning jag kikade på igår, så nu står det mellan att vänta ett halvår eller plugga något annat som jag inte är lika sugen på egentligen. Sen vaknade jag upp med lite halsont och täppt i näsan. Man skulle kunna säga att jag känner mig som Neo i Matrix 2'an när alla "Mr. Smiths" stormar in mellan höghusen och tillslut får ner honom på Marken.



Men det är bara att hitta ny kraft och göra det bästa av dagen. 
Jag lyckades bygga en skaplig Smart TV igår med alla svenska kanalers webbtv interagerat i mjukvaran. Men mycket vill ha mera och jag började pilla och ville ha fram de amerikanska kanalerna också, för att ha möjligheten att se alla serier direkt när de körs. Det är inte det lättaste, men jag fick iaf MTV, Discovery, CBS, massa sport kanaler och några till, alla i HD. Det värsta med att vara pirat är att det aldrig är underhållsfritt, utan de servrar jag är uppkopplad mot kommer att dö och man kommer få sitta och pilla igen. Men XBMC växer hela tiden, så snart kommer man säkert slippa det också.

Nu ska jag äta lite lunch för att sedan åka och handla inför kvällen. Det blir mer vindruvor, melon, ost och kex. Sen ska jag även pilla ihop en kyckling sallad á la Spike. Jag äter ju egentligen inte grönsaker, men en lunch som man slipper tillaga som innehåller både kyckling, fetaost och mozzarella som proteinkällor, kan jag bara inte missa. Så ska jag väl försöka peta ner något grönt i den också.

Ikväll börjar slutspelen inför Superbowl.
Det börjar 22:30 med
SF 49ers - NO Saints
och fortsätter 02:00 med
NE Patriots - D Broncos.

Halvt ointressanta matcher men ändå sevärt som uppvärmning inför morgondagen då det är dags för GB Packers att krossa NY Giants. Där kommer det vara bra odds och en bra match med mycket poäng. Ska man se nån match, så ska man nog se den.

Edit: Jag har en trådlös router till övers om någon behöver? En D-Link dock, men den klarar en 1:a - 2:a utan problem. Heads up!

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.