2012-01-02

Gott Nytt År..

Nu är det över, det olyckliga 2011.

En raket exploderar cirka 6 meter över backen, precis intill ett fönster tillhörande ett tre våningshus. Smällen följs av ett vinande tjut från nästa dåligt riktade raket som tar sig in på en balkong. En kaskad av färger lyser upp mellan höghusen och smällarna överröstar varandra. Risken att bli allvarligt skadad är enorm när jag slutar koncentrera mig på omgivningen och skjuter iväg korken till min flaska med spanskt mousserande vin. Efter att jag tagit en sipp och ropat ut ett "Gott Nytt År" till mina vänner, så känner jag det tillslut:

-"Äntligen är det över, äntligen kan man sätta nya mål."




Mitt nyårslöfte är att satsa lite mer det här året. 

Satsa på träningen och försöka hoppa över festandet. Försöka orka med ett kardio och ett styrkepass om dagen. Och när jag får överbliven energi, direkt slänga mig upp på löpbandet. Om efterfrågan av energi blir större så anpassar sig kroppen efter detta och aptiten blir större och magsäcken större. Sen vill jag som en undersökning, ta reda på om jag kan bli en sån riktig Hälso-geek, som dricker en grön drink till frukost och tar en timme på löpbandet innan dagen ens har börjat.

Satsa på att låta bli alkoholen, ju nyktrare desto bättre. Om man inte festar så frekvent så blir det tio ggr roligare när man väl gör det. Sen vill jag lära mig att umgås med folk utan att dricka också för den delen. Genom åren har det blivit en allt för vanlig grejj att sitta och dricka när man gör helt alldagliga saker, bara för att man kan.

Satsa på ett jobb som jag vill behålla och som jag trivs med. Det behöver inte betala guld, för man kan inte räkna med att bli rik som knegare. Men målet är att trivas när man går till jobbet. Sen kan jag bli rik senare i livet när jag kommit på vad jag ska bli rik på.

Och med bara två prioriteringar det här året, så tror jag att mina chanser att lyckas är mycket större.



Nyårsdagen har jag först spenderat i sängen, innan jag åkte till Fam. Perssons och åt lasagne och sa adjö till Fam. Persson/Myhre. Dagens baksmälla var obeskrivlig. När jag vaknade imorse vid 11-12 så pulserade det smärta ut med hela huvudet, nacken och ryggslutet. Jag stretchar och öser i mig vätska med tårarna i ögat och tillslut petar jag i mig två panodil och lägger mig med spikmattan i sängen. 10 minuter i fyra vaknar jag nästa gång, då utan smärta men med världens oroligaste mage.

Efter lasagnen så åker jag för att handla på Willys Ingelsta, som då valt att stänga tidigt/aldrig öppna idag. Samma sak med Ica Maxi. Och när jag tillslut slirat mig fram genom slasket till City Gross, så har jag helt glömt vad jag ska ha. Med bara 10 minuters shoppingtid på mig, så petar jag ner chips, gräddfil, dippmix, rökt makrill, tunnbröd och salami i korgen innan de ropar ut att jag måste bege mig till kassan.

Hemma så startar jag fritösen och laddar ner några av Pixar's storfilmer.
Jag friterar Camenbert ost, gör salamirullader av tunnbrödet, blandar dipp och lägger upp två makrillfiléer. Sedan lutar jag mig tillbaka och bara öser i mig av allt detta underbara. Ibland mår man för bra.



Nu blir det att somna till filmen "Big Fish".
Har för mig att det är en sån skön-film i stil med "Sammys Äventyr", där du bara sitter och hänger med i den "circle of life" stämningen som blir av sånna lugna filmer. Älskar dem!

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.