2012-01-11

Kvarg och knotter..

Misslyckade friterade kyckling vingar blev det till kvällsmat och det är helt enkelt sant som man säger, det kan inte bli bra varje gång. Senast jag gjorde mina underbara krispiga friterade kycklingvingar så blev de perfekta, men de saknade hetta. Så idag marinerade jag dem i Sambal Oelek, tillsammans med mjölk och ägg som var ett tips från en amerikan som tydligen fått sina vingar ännu krispigare med hjälp av "Buttermilk and egg". Nu är jag inte dummare än att jag vet att Buttermilk är mer som filmjölk i konsistensen, men ändå valde jag att använda vanlig mjölk och resultatet blev att alla smaker gled av kycklingen helt. Nu kan jag välja att avancera till nästa gång och använda riktig Buttermilk, Kärnmjölk vid nästa försök eller så skippar jag helt enkelt mjölk idén. Även krispet runt om blev misslyckat då det inte blev nån smak här heller. Så kort och gott kan man säga att det blev smaklös kyckling i ett smaklöst skal av mjöl.



Till detta blev det vindruvor som jag verkligen fastnat för på senaste, några som jag petade ner i mitt kvargmål. Även kvargmålet är ett underbart recept som blir förvånansvärt gott. Nu äter jag hellre Kvarg än Yoghurt till både frukost, lunch och kvällsmat.
  • 250g Kvarg (/Kesella)
  • 25-50ml Fun Light (Wild Berries ÄGER)
  • 1 msk Socker (Inget måste, men det blir lite bättre faktiskt)
  • 25g Havregryn (Det är väl typ en näve)

Och av denna lilla portion så får ni ett förvånansvärt nyttigt mellanmål.
  • 350 Kcal
  • 32g Protein
  • 27g Kolhydrater
  • 12g Fett
Fettet kommer från Kvargen,
vill ni slippa det så finns det
"Lätt"-varianter både på Lidl-
kvargen och Arla-Kesella.



Idag blev ingen träning dock. Jag var iväg på service uppdrag hos Fam. Tjernström/Bergström som behövde installera en router. Sedan blev det pizza och när jag väl var hemma så var klockan runt halvåtta. Så jag diskade och fixade lite innan jag smällde i mig lite kalorier. Sedan noterade jag att jag blivit ännu prickigare på ryggen och att jag börjar få riktig skit hy.

Så imorgon eller i övermorgon så skiter jag i allt och sticker ner och solar. Jag får sätta ett plåster eller något över ärret för nu måste min hud få lite D-vitamin.

I wanna be the best, that I can be!
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: F A N N I E

T Ä V L I N G !

Lottar ut 1 valfritt iphonekal för värde upp till 500kr !

Har du inte iphone ? So what ?! Finns allltid någon kompis , syskon , förälder , flick/pojkvän etc etc som skulle bli överlycklig om du helt spontant gav den ett super snyggt nytt skal , right ? ;)

Anmäl dig nu ! ;)

Direktlänk till tävlingen ;

http://fanniedanneker.blogg.se/2012/january/utkast-jan-7-2012.html

2012-01-11 (20:46:52) www http://fanniedanneker.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.