2010-02-23

More of me, Less of you.

Jag är trött, igen.
Det känns som om jag ständigt är trött nu för tiden.
Jag har iof inte tränat på snart två veckor, och jag har skottat mer snö än en vanlig Svensson gör på en livstid.Jag misstrivs dock inte, jag har klara mål och vet precis varför och till vilken nytta jag gör allting.

Idag är jag ledig. Det är skönt att känna att det inte är motvilligt att vara ledig. Jag avverkade ett par arbetstimmar igår och kom inte hem från Linköping förän halv två. Så jag känner att jag kan vara värd en dags vila, innan allt sätter igång igen.

Om tre dagar så fyller jag år. Nedräkningen har officiellt börjat. Om två år och tre dagar så ska mycket ha förändrats. Och med den hastighet som dagarna håller i nuläget, så kommer det snabbt att bli stressigt att få allt att klaffa. Arbetslösheten och min ämnesomsättning har ägnats allt för mycket engagemang och om tre dagar är det dags att omprioritera faktorerna i mitt liv. Nästa milstolpe är min första svenska lägenhet, som redan har tagit "way to much time".

Man kan liksom aldrig låta bli att fundera på hur ens liv hade sett ut om man hade gjort ett annorlunda val för fyra år sedan, för tre år sedan eller för bara sex månader sedan. Det är bakslag man får ta när man belönats med något så värdefullt och mänskligt som ett långtidsminne. Ibland undrar man då om det inte hade varit bättre att födas som guldfisk.



Fredag är min födelsedag.
Och vid 23 års ålder finns inget engagemang från min sida till något större firande.
Det blir väl en förfest, antagligen här hemma, med tillhörande utgång senare på kvällen.
Alla är bjudna, så det är bara höra av er om ni är sugna. 0704-922545

Senare in i Mars belönar jag mig själv med en liten party kryssning.
Tillsammans med min kusin och vapenbroder, Daniel, så bokar jag snart upp en kryssning.
Det blir antagligen Birca Paradise, på en fredag eller lördag.
Även där är alla välkommna att följa med, så åter igen. 0704-922545



Nu ska jag bada mina kalla tår, sedan blir det nog en kaffe med Daniel när han slutar jobbet.

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.