2010-02-18

Snowslayer

Denna vecka började som vilken annan vecka som hellst, med skillnaden att jag hade ett sug efter att arbeta. Detta är väldigt olikt mig, men så var fallet.
Så jag begav mig ner till min jobbcoach, Sensus, och bad dem om att få jobba.
De påstog att de redan ringt mig tidigare den morgonen, och frågat om jag ville skotta snö, på stadium-lagrets tak.
Till hennes, och till min egen förvåning så hade jag svarat:
 -"Nej, jag är redan iväg och skottar snö.. Så jag är tyvärr upptagen."
Och detta har jag INGET minne av. Hon hade då ringt mig klockan åtta på morgonen, visade hon mig på sin telefon. Men jag hade varken missade samtal eller mottagna samtal den morgonen på min telefon. Så nu undrar jag lite om det kan vara så att jag lever mitt dubbel liv så hårt att jag börjar utveckla dubbla personligheter? Jag kanske lever ett helt annat liv vid sidan av? Kanske har jag en flickvän, som jag väntar barn med? Kanske har jag en Volvo V70XC som jag inte kör för att hon behöver den? Kanske bor vi ihop, men jag sover hemma för att vi börjar tröttna på varandra? Kanske är jag ekonomiskt oberoende pga aktiehandel och bra investeringar? Kanske är DET mitt riktiga liv, och det jag lever nu är det påhittade?
Hur ska jag kunna veta?
Kanske har jag till och med dubbla mobiltelefoner?

Hur som hellst, så har jag från Tisdag morgon skottat snö, på stadium lagrets tak. Jag har länge pratat om att jag velat ha ett arbete där jag får arbeta mycket med kroppen och med väldigt mycket fys. Så detta passade mig perfekt. Det finns ingen bättre träning för stödmuskulatur än gammalt hederligt kroppsarbete. Men jag vill påstå att tre dagar är mer än nog vad det gäller att jobba i sträck.

Nu är jag ledig igen dock, men efter en vecka med lön från två arbetsgivare så kan man vara värd en paus. Om en vecka fyller jag 23år, så kanske kan man ta det lite passivt fram tills dess.
Jag hoppas iaf på att jag är ledig torsdag och fredag, så att man kanske kan annordna en liten födelsedags vaka. För själv så älskar jag att fylla år, det är ända gången på året som man faktiskt har rätt till lite uppmärksamhet.

Jag känner mig spontan idag och jag hoppas att det kan hålla i sig.
Imorgon är det fredag, och jag skulle behöva göra nått riktigt kul, för det var riktigt länge sedan.
Snön är bokstavligt talat min värsta fiende just nu. Den är ALLTID i vägen.

Men imorgon ska den inte få stoppa mig.

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.