2010-02-15

Good Morning, Good moorning, Sunbeams will soon smile through..

Good morning, good morning to you..
Jaa, det började som en helt acceptabel morgon, jag vaknar upp med en lyrisk Elisa i örat som berättar hur hennes fåglar förgyllt hennes morgon.
För mig känns det dock fel att ens tilltala Elisa efter alla hämska saker jag mentalt utfört mot hennes praktexemplar till kropp under natten. 
Halv fyra inatt vaknade jag svettig, skärrad och rädd, vänder mig snabbt i sängen för att se så att jag inte skadat någon på riktigt.
Mer än så vågar jag inte berätta, då måste jag börja lösenords-skydda bloggen.
Barnförbjudet värre!

Med Elisa i örat för tredje gången denna morgon, så väljer jag att ge mig upp och spana i kylskåpet.
Vad skådar jag inte på köksbordet, om inte en bajsfärgad kattmats-formad gegga,
i en lång rand över bordet.
När mina ögon återhämtat sig efter den till synes dödliga kattspyan från helvetet, så finner jag i periferin ännu en korvformad, kattluktande ansamling av digesterad kattmat.
Jag fick snabbt släppa min zombie lika hållning, lägga på luren hos Elisa och sedan hastigt ila iväg och hämta skurhink och mopp.
När min städ bandana äntligen faller till backen, så har jag helt förlorat aptiten.


So I say, Good Morning, Good Morning to you!

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.