2010-03-10

En man

Jag känner en kille, jag känner honom mycket väl.
Han sa till mig att han ville sova länge denna morgon, för att orka med det nattpass han ikväll ska arbeta på SSAB i Oxelösund. Klockan 10 vaknade han av ett samtal från en vän.
Sedan klockan elva har han sedan suttit och gjort olika behörighets test för att få beviljat ett ENTRE pass till SSAB.

 

Först nu klockan halv två är testen avklarade och han kan börja pilla i sig lite frukost.
Klockan halv fyra ska han till Linköping för att jobba. Och innan det ska han hinna duscha, äta och göra sig iordning för arbete.


Jag känner en kille, och den killen är stressad.
Precis som han skrev i tidigare inlägg så kommer det bli mycket de här två dagarna.
Vi får hålla tummarna för att han åtminstonde kan få lite sömn till helgen, för han är inte utvilad.
Han borde igentligen vara lite orolig och ha fjärilar i magen, inför arbetet i Oxelösund. För han vet inte vad som ska göras på plats. Men tack vare hans fullspäckade schema hinner han inte med att känna, tycka eller fundera.
Men jag är glad för hans skull, allt detta arbetande med varierande uppgifter, som entreprenör, kommer skänka honom en lysande framtid.
Fritid och dötid är för förlorare.

Arbetsmyran, Out!
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.