2010-03-11

-"Akta!!"

Gud, vad jag är mör i kroppen.
Gårdagen var kämpig, men ändå väldigt rolig och intressant. Maskiner i den storleken som SSAB använder sig av, ser man inte varje dag.
Jag tyckte att jag förklarade rätt bra för min mamma tidigare idag, när jag skulle förklara vad vi gjort;

Tänk dig att du ska byta undertråd på symaskinen, ända skillnaden är att du är lika stor som en myra. Locket till undertråden väger 30 ton och undertrådshållaren sitter fast med bultar som väger uppskattningsvis 10 kilo styck.

Då får man en liten uppfattning om hur det ser ut.
Allt känns som förstorat. Du är en pyssling.
Men kul hade vi också, inte nog med att övertröttheten satte spel på humören utan Andreasskulle också lära sig använda några nya powertools. Det började simpelt med en vinkelslip, där Robban inte skruvat fast själva skivan ordentligt, så smack sa det, så hade vi en vinkelslip mindre.
Sedan skulle jag lossa några bultar med en lufttrycks-skruvdragare, när slangen släpper från fästet och beter sig sådär roligt som duschslangen gör när man släpper lös den i duschen, bara med lite mer kraft.Båda gångerna kunde någon eller något definitivt ha blivit skadat,
men humören svek inte för det.
Alla skrattade nog av skräck istället.
På hemvägen sov både Linus och Robban, och det var inte långt ifrån att jag gjorde det någre gånger jag också. Strax innan ICA Maxi och Ingelsta området, så börjar bilen bubbla och svarar dåligt på gas kommandot. Vid stora rondellen vid OnOff och Willys, så slutar han svara helt på gasen och slutar att accelerera. Med den lilla rörelsekraft jag har kvar, så försöker jag pressa den hela vägen fram till ST1-macken.



Efter att ha tankat bilen på ST1, dit Linus och Robban fått putta bilen de sista 200-300 metrarna.
Så åkte jag ganska raskt hem och hoppade ur bilen. Betydligt piggare än en timme tidigare lägger jag mig i sängen och somnar.

Nu är jag vaken igen, sedan två timmar tillbaka.
Jag har hunnit duscha, käka lite och suttit ner i några minuter, och nu ringde telefonen.
Nu blir det jobb tills tuppen gal igen, antar jag.
Out!

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.