2010-12-01

Design!

När jag på nytt nu vill ta tag i bloggen igen, så kände jag att den kunde behöva piffas upp lite.
Två timmar senare så hade jag fastnat i HTML/CSS3 kodning. 

På nördspråk:
Det nya CSS3's lingo språket gör det möjligt att utföra saker direkt i HTML kodningen istället för att använda sig av utomstående faktorer som java, flash och andra webbläsarstöd. Amazing!
Som vanligt hinner ju självklart inte Microsoft med, utan ligger efter med att ha petat in stöd för CSS3 i sin webbläsare. Stöd räknas bli tillgängligt i IE 9.0.

På svenska:
IE suger, utvecklingen gör det enklare att leka med HTML och snart kommer du förmodligen att kunna skriva vad du vill ska hända på din hemsida med vanlig text i ett text dokument, sedan kommer hemsidan utföra det helt själv.


Coolt!

Men som ni säkert kommer finna om ni surfar runt lite, så finns det små brister.
Men det tar tid att koda och blogg.se låser fast än på många ställen då de har en extern kommando fil som man inte kommer åt. Hade jag inte varit så snål, så hade jag låst upp bloggen för den 100 lappen det kostar i månaden.

Men surfa gärna runt lite och kom med idéer på mer roliga saker att ha med.

Nu ska jag hälla i mig lite protein, sen ska jag slita åt mig ett par timmars sömn.
Imorgon blir det roadtrip.

Ensam är Stark! // Spike
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.