2010-12-08

Roboarm

Så idag var jag hemma hos mor och pumpade biceps och bröst när jag bestämde mig för att lägga på 2.5 kilo per biceps på curlingstången. 3 reps senare så sviker underarmarna helt, jag börjar svikta med vikten och syretillförseln är NOLL till underarmarna. 
Rasande och med en kropp fylld av vrede så försöker jag vila i toppen av rörelsen i några sekunder.
2 reps senare så känner jag att det börjar ta på biceps, men då ger underarmarna upp helt.
Efter några snabba slutsatser om att min mor inte ville ha ett snyggt hål i golvet på övervåningen så var det bara att lägga ner vikten och slappna av i underarmarna.
Jag gav det ett försök till efter några minuter med samma resultat och fastslog att något måste göras åt mina underarmar. Det dök upp två idéer i huvudet på mig.

1. Hitta något forskningscenter som ligger lite i skymundan och se om de inte har någon undan stoppad robotarm jag kan få låna.
2. Helt enkelt börja träna underarmarna som en egen muskelgrupp i veckoschemat.
Det var lite av ett dilemma där ett tag, men jag valde att gå den enkla vägen som vanligt. Typiskt mig.


Ensam är Stark! // Spike
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Anonym

Ja tack...är glad om golvet är helt,men även du!!!!!

kram

2010-12-08 (08:10:28)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.