2010-12-04

Skål!

Med en orolig mage, uttorkad kropp och lite halvtungt huvud sitter jag insvept i min nya gröna filt med ärmar.
Knakigt 90-tals ljud i form av ett avsnitt skål varvat av surret från datorfläkten och min manliga grannes ljusa högsång får mina öron att, likt en hunds, vika sig bakåt och skickar en rysning genom hela kroppen.
Ljuset faller in genom ett av mina tre vardagsrums fönster och lyser upp de utspridda kläder som ligger över hela lägenheten.

I några sekunder tystnar allt, grannen tar en paus i sitt sjungande, datorfläkten har kylt CPU'n till under arbetstemp, TV'n tar ett extra långt hopp mellan skål-avsnittet och reklamen, vilket lämnar total tystnad och det ända som fortsätter att ljuda är tinnitusen från gårdagen och jag tänker:
-"Aldrig mer!"



Anledningarna till att inte dricka är oändliga medans motargumenten är få eller obefintliga.
Men det känns skönt att kunna få det konstaterat med hjälp av en helt onödig utekväll.
Nu kan man med hjälp av gårdagens minnen fortsätta att satsa på träning åtminstonde en månad framöver.
Som tidigast blir det att öppna en flaska bubblor på nyårsafton, allt annat känns överflödigt.

Resten av dagen tänker jag spendera i min sköna filt.
Härifrån kan jag göra vad jag vill, utan att släppa in kall luft under filten, tack vare den smarta lösningen med ärmar.
Dagen recept står mellan egen ärtsoppa eller att göra en egen BigTasty-dressing.
Det senaste alternativet står högst på listan just nu, då fet mat känns väldigt välkommet.
Jag tror till och med att det kurrade till i magen när jag skrev det.

Hur som helst, nu är det färdig bloggat.

Ensam är Stark! // Spike
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.