2010-03-03

There is nothing I can not do

Jag vill kalla det en lång och innehållsrik dag, men vad bestämmer igentligen om dagen är lång eller inte?
Igentligen säger man väl bara att dagen har varit lång, om man utfört många saker under dagen?
Dagen då dagen är som längst, den 21:e Juni, så säger man det dock aldrig pga av rätt anledning. Just att dagen varit lång. Klurigt det där.

Men idag har jag hunnit med en del iaf.
Dagen började klockan sex, då jag åkte hemmifrån efter att ha blivit väckt per telefon. Tack!
Då begav jag mig iväg och plockade upp Robban, lämnade honom och min bil ute i Braviken för att sedan ta Transportern ett varv runt stan och plocka upp dagens arbetskamrater. 6-10 mil, en tankning och diverse felkörningar senare, så befinner vi oss på någon gård utanför Linköping. Där arbetade jag flitigt och gav sedan mig själv en extra lång lunch.
På Burger King blev det:
6 Chicken Nuggets
4 Chili Cheese
4 King Wings
1 Stor pomme 
3 Dipsåser
1 Stor Cola
1 Stor Kaffe
1 Paj

Efter lunch blev det lite slöare tag, men jag jobbade ändå till fyra.
Direkt efter det åkte jag och bytte bil igen, åkte hem och hämtade en banan (som förövrigt ligger kvar i bilen kom jag på) och hämtade sedan Daniel hemma hos honom.
SEN kära kamrater, så åkte jag och Daniel till OKQ8 i hageby och hissade upp bilen och konstaterade att vi inte behövde byta hela kopplingen på min kära Jetta, utan att det gott och väl skulle räcka med att byta kopplingsvajer.
Så iväg till mekonomen för att inhandla en svinbillig simpel kopplingsvajer.
Då personalen såg på mig att det var panik, så hade de självklart inte den svinbilliga simpla kopplingsvajern.
Utan de kunde bara erbjuda den mycket mer avancerade och dyra kopplingsvajern.
Jag vet inte hur många utav mina bilintresserade vänner som läser min blogg, men ni som vet, säg mig;
Är inte 700kr lite väl dyrt för att byta en kopplingsvajer?
Då räknar jag med kostnaden för att få använda service hallen på OKQ8, men ändå.

Nu såhär när man läser vad jag lyckats utföra på min, enligt mig, långa dag, så måste jag ändå säga att det känns föga tomt ändå. Det måste vara mitt härliga humör och att jag ständigt är i rörelse som får mina dagar att kännas bra och långa.
Idén med att skriva vad jag åt på Burger King var igentligen att jag under min bloggning, lyckas få med allt jag käkat idag, och alla andra dagar. Men det orkas inte med, för nu slocknar jag strax. Poängen var iaf att jag äter tillräckligt för 3 personer på en dag. Och mest skräpmat, vilket det bör bli ändring på. Kanske bör jag fortsätta min jakt på en flickvän, som kan få flytta in i min snart funna lägenhet och stå för matlagningen medans jag är ute och, bokstavligt talat, skrapar hem pengarna! Hihi.

Nu ska jag krypa ner under mitt nya täcke och luta huvudet mot min nya kudde för att sedan helt utan hjärnaktivitet invänta min nya dag. Crea Diem!
Out!
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Eme

Kul blogg spikeey!

2010-03-03 (22:14:52)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.