2010-03-09

Heartless


You'll find life's pretty simple,
once you've started living.



Jag börjar att återigen se lösningar där andra ser problem.
Livet blir inte svårare än man gör det, så med med ett starkt driv låter jag, passivt, dagarna passera.

Jag lyckades sova en del inatt.
Ett helt gäng med mjuka fluffiga timmar i min härligt mjuka, varma säng.
Planen var att, med solen i ögonen, ta Jetta till Linköping och för andra gången byta in min bilklädsel, innan jag åkte till macken och tvättade bilen både in och utvändigt. Men i sista sekund blev jag inringd för ett jobb i Linköping, så jag fick nöja mig med att tvätta av Jetta innan jag, akut, åkte hem och bytte kläder och gav mig iväg till Linköping.

På vägen hem, klockan 21:30, fick jag reda på att det förmodligen väntar två stycken natt pass om 48 timmar, hos SSAB eller liknande företag som behövde hjälp att reparera någonting.
Som Linus så smart kommenterade;

 -"När man jobbar som vi gör, så förlorar man de flesta av sina vänner. Men det är inget ont som inte har något gott med sig, utan vänner så finns det ännu mer tid för arbete."

Och det är lite så jag känner just nu, det kommer finnas stunder då det finns dåligt med jobb, den tiden kan jag spendera med mina vänner. Men även om jag arbetar tills jag får sår på händerna, så stannar de riktiga vännerna kvar.

Natten spenderade jag med lite smörinbakad lax, ris och en sås på dill och räkor.
Tillsammans såg vi 2012, som lätt kan få än att fundera på om allt är förgäves. Här bygger jag en karriär, skaffar familj och bygger en framtid. Och sen kan allt ta slut 2012?
Borde man skapa sina dagar annorlunda?

Imorgon blir det lunch med David och Nockmar, sedan ska jag försöka att vila ut mig ordentligt.
Jag har en känsla av att arbetet på onsdag och torsdag kommer vara hektiskt och lika delar tänk- och kraftarbete.

Jag är iaf fullkomligt nöjd med dagen och hoppas att morgondagen kan vara någonstans i närheten av lika tillfredställande. Kanske har någon av mina pinglor en stund ledig på kvällen för en film eller nått annat trevligt? Isf har ni mitt nummer och imorgon är jag inte omöjlig när det gäller val av film.
Nu har jag svalt ett kilo godis och strax efter sockerchock så kommer...
Out!
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.