2010-11-22

Vintertid

Det är med minsta möjliga mängd energi som man tacklar dagarna under denna dystra perioden av året. Bästa sättet att bota vinterdepressionen är att varva upp kroppen med jämna mellanrum för att inte helt hamna i en stel och tråkig vardag under hela det mörka halvåret.

Även fast lusten och engagemanget hånar oss med sin frånvaro så gäller det att med lite karaktär ställa sig på Crosstrainern eller lyfta upp skrotet och höja pulsen så att kroppen vet att den är vaken.

Just här i Norrköping så lider vi också av panikartad solbrist för den delen. Det ger inte kroppen den lilla dos av D-vitamin som den kräver. Så vi som tränar måste vara noga med att få i oss den D-vitamin vi kommer åt. Det är inte helt fel att peta i sig nått extra tillskott innehållande D-vitamin.

Själv känner jag att jag inte får ut 100% av min träning pga trötthet, så imorrn ska jag verkligen rivstarta kroppen med överdosering av D-vitamin* samt lite ljusterapi i solariumet. 
Nu ikväll börjar jag också en ny omgång med Kreatin* och Anabolic ZMA* som är en blandning av zink, magnesium och vitamin B6. Jag känner själv att syretillförseln till alla muskelgrupper har begränsats avsevärt under min tid som förkyld och soffliggare.

Nu ska jag äta lite och sedan lägga mig i sängen och hoppas på att kunna somna lite halv tidigt. Så att jag kan komma upp tidigt och vända tillbaka dygnet till en bättre dygnsrytm.
Uppdaterar lite om hur ljusterapin fungerade imorgon kväll förhoppningsvis.
Till så länge, kämpa på.



Ensam är Stark! // Spike


Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.