2011-12-14

Bra dag..

Jag kände mig som självaste Gunde Svan imorse när jag klockan elva skuttade upp ur sängen och ut i köket. I kylskåpet röck jag till mig Yoghurten och i skafferiet greppade jag havregrynen, sedan blandade jag alltsammans i en skål och slog mig ner framför datorn med nämnda skål och en stor sked. Direkt när de dragit det sista dåliga skämtet i dagens avsnitt av "2 & a ½ men", så slängde jag in lite slö och hård Dubstep i VLC-spelaren och startade löpbandet.

Resan började i hastighet nummer tre, som jag uppskattar är cirka 5-6 km/h, alltså rask promenad hastighet. Väl uppvärmd så körde jag upp den till 5.5 som är den där hastigheten du har när du håller på att missa bussen i resecentrum, men inte riktigt vill springa för att du kan se löjlig ut om bussen hinner åka. You know what I'm talking about! ;)


Sen efter halvägs vilan, så skulle jag testa att få igång ett av de program som finns inprogrammerade. Jag klickade runt som en förståndshandikappad 3åring på alla knappar tills maskinen tillslut startade och började gå på ettan. Lite segt, kände jag, men då hastighetsknapparna inte fungerade så antog jag att jag var inne i nått program. 30 sekunder senare så ökar den till fyran, vilket blir en helt ny takt för mig. Lite klurigt att snabbt hitta tempot liksom. 

När jag väl hittat takten, så slår han på sjuan som en fin överaskning. 
Till historien här nu, hör att bakom min maskin så står min soffa. Vilken i sin tur innebär att jag inte kan glida av maskinen som vanligt folk, utan måste kliva av åt sidan. 
När maskinen öser på i en takt som gör att jag faktiskt måste jogga, knapparna inte fungerar och man börjar känna hur ont allt detta kommer göra i fötterna så får man lite panik. 


Så jag fick rida ut den stormen och plötsligt klarade jag av att jogga oavbrutet i 10min.
Detta är person bästa sen jag var typ 10år. Så det lönar sig att sluta röka och operera hjärtat. 

Efter det passet så for jag ner till försäkringskassan, sen hem igen. Lite lunch och datorspel, sedan blev det tippa på hästar med farsan. Kommer hem vid åtta och har inte kört någon styrketräning, så jag häller i mig en gainer och tuggar i mig en banan, sedan pumpar jag skiten ur axlar och biceps. 



Middagen blev köttfärs och nudlar, haha. Det låter värre än vad det är. Jag gjorde en liten Wok som blev aningen smaklös, men nyttig åtminstonde. Nu ska jag avsluta dagen med mer havregryn och yoghurt. Imorgon blir det triceps solo, eller triceps/core och utan löpband. För på torsdag ska det arbetas lite, trots att jag egentligen är sjukskriven till Januari.

Nej, nu är det bara att ge allt, sen ökar vi..

Over & Out! // Andreas "Spike" Persson

Postat i Allmänt | Comment (5) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Helene Persson

Bra kämpat,Gunde!!!!

2011-12-14 (07:39:43)

Postat av: Karro

Ojoj, bra blogg! :)

2011-12-14 (15:26:02) www http://kiinas.blogg.se/

Postat av: felicia

sv; tack så mycket!

2011-12-14 (16:54:46) www http://feliciasbara.blogg.se/

Postat av: PsychoBlonde

;D

2011-12-14 (18:32:31) www http://www.mondoblog.se/psychoblonde/

Postat av: Michelle

Sv: Tack så jätte mycket! :)



Kram

2011-12-15 (19:10:58) www http://lofdahl.devote.se


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.