2011-12-28

Mellandagar..

Vi har blivit hjärntvättade.
Mellandagsrean är inte längre vad den brukade vara. Det är inte längre hutlöst låga priser, utan bara rea. En rea som väldigt mycket liknar en höst rea, sommar rea eller vår rea. Påsklovs rea? Midsommar rea? Ja, ni förstår poängen. Ändå passar man på att köpa på sig lite kläder och annat skräp man egentligen inte behöver. December är verkligen privat-persons-inriktade butikernas månad. Likt smultronstället i Söderköping så borde man öppna en allt-i-allo butik bara i December.
Det känns som om man omöjligt kan gå back.


Nu är iaf min Jul över, så när som på ett sista julbord med den Norska släkten imorgon. Även ett juldagsfirande har hunnits med och jag känner att det gärna får bli Januari 2012 nu, så att man kan börja ta tag i allt igen. Men innan dess kommer det en nyårsafton som ska spenderas på bästa sätt. Och efter flera år av misslyckade nyårsfiranden, så vill jag påstå att man bör spendera den lugnt hemma med familjen. However thou, det är alltid kul att jaga en lyckad nyårsafton med polarna också. Vi får se hur vi styr upp det där.





Just för i år så får jag säga att jag ändå är ganska nöjd med julen. Jag hann med det viktigaste och jag har nu startat en ny tradition. Dagen börjar med att jag äter frukost och lyssnar på julmusik innan jag sätter mig i bilen och åker till min första Julafton med familjen Tjernström. Det känns inte jäktigt, utan med tillgång till bil, så kan man ta dagen i sin egen takt. På vägen tillbaka till Norrköping köper jag min traditionsenliga korv med räksallad på Shell macken, skurar av vindrutan och åker vidare mot residence á la Perssons. 


Där skyndar vi oss igenom julklapparna för att sedan bege oss hem till min Mormor, där det för mig väntade lite julmat och några pilsner. Där satt vi sedan resten av kvällen och pratade, fikade och ringde videosamtal till Norrmännen. En lite annorlunda jul när familjen är utspridd, men så ska det nog vara i den här åldern. Om 10 år blir det väl en större grejj igen, när generation 80-tal har barn allihopa och det blir dags att ta fram Tomtedräkten igen.



Från det ena till det andra..
En utav många julklappar var en skräddarsydd skjorta att lägga i samlingen, men jag har svårt att bestämma mig för vilka färger den skall bestå av. Så ni får gärna lägga en kommentar på vad ni tycker.


Jag lutar väl personligen mest åt den vänstra. Men tycker väl att jag klär bättre i mörka tyger. Så om jag inte lyckas reda ut det här så slutar det med att jag får ta båda. Och då blir det dyrt.
Vad tycker ni?

Nu ska det sovas, imorgon ska det ringas försäkringsbolag efter den lilla incidenten och innan det är det provtagning. Sedan måste jag verkligen handla mat och fixa en tvätt-tid. Jag har INGA rutiner alls längre.
Postat i Allmänt | Comment (7) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: ebba

Jag håller helt och hållet med dig angående rean! Tack för kommentaren i min blogg också! kram

2011-12-28 (09:52:04) www http://eebbasand.devote.se

Postat av: sara

kan ju inte tända lampan heller.. då försvinner allt det mysiga! haha

2011-12-28 (15:05:49) www http://saramaria.forme.se

Postat av: Anonym

Den mörka helt klart!

2011-12-29 (11:36:51)

Postat av: Karro

Nu sitter jag där med skägget i brevlådan, fullkomligt lost i bloggdesignrymden. Hjälp?! I got cash ;) Står erbjudandet kvar? Släng iväg ett mail om du har lust att hjälpa mig med prisexempel och så :)

2011-12-29 (18:02:32) www http://kiinas.blogg.se/

Postat av: emma

svar: Ja, eller "städa bort julen". Blev mycket finare nu efteråt :)

2011-12-29 (18:58:27) www http://emmaadanielsson.blogg.se/

Postat av: Valentina

Det du skrev om mellandagsrean... HELT RÄTT!

2011-12-29 (21:55:16) www http://valentinaberglund.blogg.se/

Postat av: IGor

Jag tycker att du ska ta den svarta skjortan, eftersom då syns det inte lika tydligt om den blir skitig.

2011-12-30 (23:03:52) www http://igorpic.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.