2011-12-05

Progressiv rehabiliterings träning..

Idag körde jag ett "pass"..
Det har varit mycket slappande nu de senaste dagarna då det har varit dop och mycket annat roligt. Så idag tog jag tag i saken och bestämde mig för att köra ett träningspass. Det blev axlar och biceps som fick sig en omgång. Axlarna för att de har en lång väg kvar till full återhämtning och biceps mest för att det är en skön muskel och för att det är ganska tillfredställande.
Ingen smärta i någon av musklerna vilket tyder på att jag inte kört för hårt, trots att jag ökat ganska avsevärt på både axlar och biceps.

Det man känner dock är att ryggen blir trött väldigt fort. Och det kan snabbt bli ogynnsamt om man inte lyssnar på ryggen och dess behov. Så ett av passen denna vecka får jag ägna åt bara ryggen.
Men med ett leende på läpparna tog jag mig igenom ett ganska tufft träningspass iaf. En underbar känsla..



Lägger ni märke till ärret?
Det har läkt ganska bra, så jag själv tänker knappt på det längre. Och då har det bara gått två månader.

Nu blir det en dusch, en shake, lite disk och sen fara hem till Persson's och äta en Adjö-middag med Fam. Myhre/Persson. Ska försöka få med mig lite bilder från dopet och köra dem genom några Photoshop filter och sedan posta upp dem. För dopet var jätte vackert, så vi får hoppas att bilderna också blev det.


Over & Out! // Andreas "Spike" Persson
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.