2011-11-20

Första ölen..

I fredags drack jag en öl, en Becks. 

Först skulle jag hem till Perssons och äta middag, men det drog ut på tiden, så jag fick laga mig en japansk omelett och bacon till "lunch" på eftermiddagen. En Kvunch? (Kvällsmat + Lunch) Sen kom middagen efter det? Vet inte vad man ska kalla det. Gott var det iaf.



Sedan blev det som sagt middag hos Perssons.
Mor som försöker komma på något spännande varje helg hade då köpt färdiga pizza bottnar och massa tillbehör. Dock är det inget jag kan rekommendera. Vi kan ha haft fel tillbehör, men pizzorna blev inte jättegoda. Tidskrävande och dåligt resultat resulterar i att jag rekommenderar att köpa pizza från den lokala pizzerian istället.



Senare på fredagen när jag sitter och spelar datorspel, så bestämmer jag mig för att ta en öl. Det fick bli en Becks på flaska, det öligaste ölet som finns. Jag hinner förtära halva flaskan innan hjärtat helt plötsligt bestämmer sig för att börja flimmra och slå galet. Irriterad och trött så fortsätter jag att spela i 45 minuter innan jag tillslut ger efter till hjärtats begäran om att jag ska lägga mig ner.
Tröttsamt värre.

Lördagen ser någorlunda likadan ut, hos Perssons serveras lövbiff och pomme. Sedan tar jag en sväng med bilen till ICA Maxi, där jag köper Kinderägg, Gräddfil, Chips och Dippmix. I huvudet planerar jag en filmkväll, men den resulterar snabbt i ännu en spelkväll. Tillslut frammåt 23:30 stänger jag av spelet och börjar se en film. Samtidigt öppnar jag ett av de tre kinderäggen och dricker två öl. Utan att hjärtat börjar flimmra! Skönt!


Sämsta kinderägget!!
För det första har de bytt förpackning, och jag gillar INTE den nya versionen. Äggen ska öppnas genom att man lätt drar bort pappret från chokladen. Nu är det helt tillslutet och du måste förstöra pappret för att få upp ägget. 

När du väl fått upp ägget och plockat ut den gula behållare där det ska ligga en liten byggsats, så finns det ingen byggsats. Istället är det ett ihopvikt papper, som du ska blåsa luft i tills den förvandlas till en pappersboll. EN PAPPERSBOLL! Det var den tredje överaskningen i mitt kinderägg!
The world is going under...



Ensam är Stark!
Over & Out! // Andreas "Spike" Persson
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Anonym

Nu är svaren på frågestunden uppe :) Händer idag?

2011-11-21 (09:02:28) www http://emeliechristinarengart.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.