2011-11-21

-"Svimma nu då.."

Hjärtat börjar övergå till ett irritationsobjekt!
Jag är trött på att få små flimmerattacker och jag är trött på att ständigt ha extremt lågt blodtryck. Det skulle vara underbart skönt att bara i några timmar kunna ställa mig upp utan att vara millisekunder från att svimma. Jag lider med alla er som lever med extremt lågt blodtryck även fast jag vet att man normalt sett blir medicinerad mot såhär lågt blodtryck. 

Men idag nådde jag en punkt där jag kände att "Nej det här fungerar inte."
Så efter att ha haft flimmer hela morgonen och blivit tvingad till att ligga ner, så hoppade jag tillslut upp ur sängen och tvingade mig själv till att ta mig igenom dagen. Jag körde ett träningspass i 45 min vilket resulterade i ett mycket bättre blodflöde, men så fort jag slutade träna, så kom det låga blodtrycket tillbaka. Efter det städade jag igenom lägenheten, tog en dusch och klädde mig i lite riktiga kläder. Sedan fixade jag med massa papper och åkte sedan för att posta allt i utkorgen.



Jag tror att det är på den här nivån jag får försöka ta mig igenom dagarna för att på bästa möjliga sätt försöka hitta en väg till återhämtning. Vad är det som säger att det inte är min otränade och trasiga kropp som orsakar det dåliga blodflödet och att hjärtat flimmrar lite då och då? Den sak som är säker är iaf att det inte kan skada att hålla igång om dagarna.
Och om jag svimmar, så svimmar jag..
Om hjärtat börjar flimmra, så börjar hjärtat flimmra..
Förlorar jag synen, så förlorar jag synen..

Som Winston Churchill en gång sa:
-"If you're going through hell, Keep Going."



Igår öppnade jag även Kinderägg nummer 2.
Inte heller i detta ägg fanns det en byggsats. Istället var det en liten manick som man kunde dra i, så åkte en liten snurrande sak upp i luften i cirka 3 sekunder innan den begav sig in under soffan. Strålande leksaker i Kinderäggen. Nu idag blir det ägg nummer 3 och jag kan nästan garantera att det befinner sig någon jävla porslins version av någon idiot-karaktär från "Bilar 2"-filmen eller något annat dumt i det ägget. Väldigt besviken på Kinderäggen...



Sedan blev det film och snacks. 
Jag såg "Cowboys and Aliens" med Daniel Craig (senaste Bond-filmerna), Harrison Ford (ni vet) och Olivia Wilde (Tron, House & The O.C.). Den var inte dålig, men den var inte heller bra. Daniel Craig är en ganska hardcore skådespelare, tills han öppnar munnen och pratar, som de tillät honom att göra i den här filmen. Olivia Wilde kunde ha varit hetare och Harrison Ford passar inte som badguy och det förstör hela del 1 av filmen. Annars fungerar väl konceptet och storyn ganska bra, men de hade behövt typ Michael Bay, Tarantino eller åtminstonde Zack Snyder för att göra nått vettigt med den.



Nu ska jag äta Schnitzel!!
Over & Out! // Andreas "Spike" Persson
Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Helene Persson

Min söta rara son,du ska få massa kinderägg av mig i julklapp....vad du ska bli glad!!!!

2011-11-21 (22:16:28)


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.