2012-02-23

Alla goda ting är tre..


En helt strålande dag, vädermässigt.
Efter att den blåa himlen kastat upp en dos D-vitamin i ansiktet på mig denna morgon, så sätter jag mig försiktigt på sängskanten och njuter av utsikten. Snart märker jag hur hela sängen liksom gungar på ett underligt sätt. Tillslut observerar jag att det ena benet är en smula skevt och om det vill sig riktigt illa, så har det gått av helt och hållet.

Jag tar några snabba andetag innan jag vänder upp och ner på hela sängen med innehåll. Sliter fram min lilla IKEA verktygslåda och börjar skruva. Det visar sig att det är en skruv som gett vika och jag får trixa och fixa onödigt mycket för att få sängen lagad. Direkt efter detta så börjar jag plocka upp smutstvätt och annat skit runt lägenheten. Lägenheten var verkligen helt orepresenterbar. (ord?)
Först vid 13:30 kan jag lugna mig och sätta mig för att äta frukost.

Efter frukost och lite mer städning, så väljer jag tillslut att ringa till BIVA för att se hur det går med reparationen av min bil, som nu varit inlämnad i snart två veckor. Den första killen svarar genom att fråga mig:
-"Blev det inte för dyrt att laga den?"







Ni vet hur de i filmer, ofta kan sätta upp ett o-spänt snöre mellan två stolpar eller träd och när offret sedan kommer gåendes eller springandes så rycker de i ena änden av snöret så det spänns till ungefär brösthöjd och offret faller onaturligt mycket bakåt? Och man undrar, hur kan han INTE se snöret?

Precis så kändes det när jag ringde!!
Jag visste att Solid försärkringar på något sätt skulle göra mig förbannad, och självklart så var det Solid försäkringar som glömt att ringa mig och berätta att de tänker köpa loss bilen istället för att laga den. Killen på Biva är mer förvånad än mig.
-"Har de inte ringt än? Underligt! Detta bestämdes ju i förra veckan."



Efter att jag ringde och bekräftade detta med hans kollega, så ringde jag Solid och receptionisten svarar: 
-"Välkommen till Solid, mitt namn är Johan. Vad kan jag hjälpa till med?"

Plötsligt blir hela min underkäke förlamad.
Här ska jag efter TVÅ MÅNADER "utan bil", ännu en gång förklara för en nisse hos Solid vad fan som hänt med min bil.

Den 23:e december 2011 så körde jag in en rondell i Ingelstaområdet. Placerade mitt fordon i innerfil innan en grå Peugeot slänger sig ut i rondellen och placerar sig först i ytterfil för att sedan mer och mer börja sno åt sig av innerfilen, där jag redan ligger placerad. Tillslut tvingas jag att slänga mig på bromsen och ändå lyckas vi kollidera så pass att hans bakdel flyttas en halvmeter i sidled. Föraren av den grå bilen reagerar genom att blinka med blinkersen först åt vänster, sedan åt höger och avslutningsvis åt vänster igen. Därefter byter han fil två ggr och fortsätter sedan att köra. Med röda ögon slänger jag mig på gasen och åker ifatt den grå bilen och tutar, blinkar med helljus och sätter på varningsljusen utan någon som hellst reaktion från föraren. Vid två tillfällen får andra bilar panikbromsa för att inte kollidera med den grå peugeot'n. Tillslut kontaktar jag polis, som berättar att bilen förs fram på vägen av en 90 år gammal man. De skickar sedan en radiobil som får prata med mannen, som påstår sig inte ha märkt någonting av detta. Polisen ser dock skadorna på sidan av hans bil och skriver en rapport. När jag sedan väljer att ta tag i försäkringsdelen av ärendet, så ter det sig så jävla illa att han snålat med försäkringen och därför sitter jag nu och pratar med dig.

-Är vad jag borde ha sagt. Men istället klämmer jag bara ur mig "PKL 103!!!"



Han förstår att jag är frustrerad och börjar sakta klämma ur sig:
"Personen som har hand om äre..."

Jag avbryter honom med en imitation av reklamen om Åke som vann på Triss:
-"...ärendet pratar i telefonen, eller är inte inne för tillfället? Mmm. DÅ ser du fan till att han återkommer till mig IDAG. För varenda jävla gång jag ringer in så säger ni att personen är upptagen och sen ringer ni inte upp."

"Så ska det ju inte vara, självklart ringer personen upp idag."

Klockan är nu 23:15 och om inte personen jobbar på extremt egna arbetstider, så gissar jag på att samtalet inte kommer inträffa detta jordvarv. Så imorgon ska jag först verbalt våldta receptionisten på Solid Försäkring i Linköping sedan serveras skrik och härj som huvudrätt till ansvarig person i ärendet.

-:I
en värld där alla fuskar, så blir den ärliga bedragen:-

Sängben och Bilen än så länge denna dag, 45 minuter kvar för nått mer att skita sig.
Annars lyckades jag träna idag. Biceps och bröst fick sig en omgång. Imorrn kan det bli tajt, men jag ska iaf försöka. Nu blir det en film och sen sova.

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.