2012-02-22

Dvala..


En svacka? I dvala?!? Eller tar jag sats?

Ett helt jävla år har gått. Finns ingen som hellst anledning till att fira för det. Bara en anledning till att ta ett kliv bakåt, analysera och konstatera vad som kunde ha gjorts bättre och vad som behöver förändras. Jag berörs inte av att det finns folk i min årskull som enligt sin egen mening tagit sig längre än mig. I mina ögon så är faktumet att jag lever, prestation nog för det här året.

En kreativ man drivs inte av sin lust till att slå andra, utan motiveras av en önskan att uppnå. Ödets flod har ibland allt för starka strömmar och vi kan inte göra annat än att hålla oss över ytan. Det som skiljer lammen från lejonen är hur vida man någonsin tar sig upp eller om man tillslut drunknar i samma flod.

Efter förra veckans arbete på över 100 timmar så konstaterar jag att jag läkt färdigt.
Passande nog så har ett Gym slagit upp portarna cirka 400 meter från mitt hus. På ett och samma kort så får man använda sig av två stycken "nyckelgym", Albrektsvägen och Skarphagen centrum. Det tråkiga är att man måste binda sig till ett år, vilket känns lite osäkert när ett mini gym öppnar upp i ett område med mycket ungdomar.

Gym är det dags för iaf och sen är det dags att skriva ut några nya CVn och ge sig på den attraktiva arbetsmarknaden igen. Till hösten ska det pluggas, men på något sätt måste jag hålla mig flytandes till dess. Nu har jag uppdaterat lite och nöjer mig för idag. Imorgon är en ny solig dag med nya möjligheter..

Alla Drakar reser sig i motvind.

Postat i Allmänt | Comment (1) kommentarer Trackbacks ()

Postat av: Elisa

Har du bestämt vad du ska plugga i höst? :)

2012-02-22 (15:12:48) www http://petitgateau.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.