2012-01-16

Bra helg!

Här sitter jag med svullen överkropp och surfar runt lite i blogg-etern. Två saker blir jag säker på denna förmiddag:

Fakta #1.
Jag lyckades med min helg.
I fredags lyckades jag pilla ihop en tillfredställande Smart-TV som jag nu kan styra med mobilen. På denna kan jag nu se alla svenska kanalers webb-tv program, söka efter musik, med eller utan tillhörande video. Jag får även in några Amerikanska kanaler i HD kvalité. Men det behövs lite mer tweakande innan det är helt som jag vill ha det. Jag såg dock Goldenglobes galan direkt på Smart-TVn igår, så jag ser det som ett lyckat projekt. NFL matcherna fick jag se på TV10 dock.

Både lördagens och söndagens träning blev kanon. Jag har hunnit med biceps, triceps, mage och en jäkla massa löpband. Det är därför jag känner mig slö och svullen i överkoppen idag. Så jag planerar att strax slänga i mig lite kycklingsallad och sedan köra ben idag. Både styrka och explosion.
Sen borde mitt paket från GymGrossisten komma idag runt 16. Det här är den längsta leveransen jag varit med om från GymGrossisten faktiskt. Lite besviken, där. Men så glömde jag köpa protein, så jag ska nog bege mig ner till Kim på TopFormula och plocka hem ett kilo av hans mycket prisvärda protein. (Billigare än GG)


TRE månader sen..

Fakta #2.
ALLA modebloggande små flickor (16-28år) är nu inne i sin träningsfas efter nyår. Varenda blogg handlar om hur de tröttnat på tidningarnas alla svårstavade dieter och nu ska ge sig på riktig träning. Så ser man hur de står och fotograferar sig själva i spegeln över 30 kilos hantlarna, i sina nya träningskläder. Inte en droppe svett har kramats ur dem, utan de ser ut som de precis klivit ut ur badrummet efter fyra timmars ansikts-underhåll. VAKNA!



Nu ska jag som sagt hälla i mig kycklingsallad, sen är det dags att köra ben.
Imorgon ska jag hem till Fam. Persson och köra bänkpress, då jag saknar det här hemma. Får köra med extremt lite vikt så att jag inte får ont i bröstet igen. Men jag tror att det måste ha funnits nån annan anledning till den smärtan. För nu har jag inte kännt något sen dess.

Nu ökar vi, folkens!

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.