2012-01-08

En gnutta frispel..

Det går inte att spendera helgen på et lugnare sätt än vad jag gjort den här helgen.
Jag har vart utanför dörren, men huvudsakligen har jag vart hemma och ätit samt städat, fixat och donat. Igår blev det ingen träning eftersom jag blev klar med tvätten vid 01:30 på natten, alltså imorse. Istället plockade jag fram lite små plock ur kylen och la mig i soffan och glodde på en film.

Det blev den otroligt över reklamerade filmen "Real Steal" som enligt trailern verkar vara någon modern brytning av Rocky filmerna, där man i framtiden slåss med människostyrda boxar-robotar. I verkligheten är det mer av ett familjeäventyr i stil med "Pirates Of the Caribbean" där det vuxnaste du får se är en puss och slag mot ansiktet, utan blod. Vare sig Hugh Jackman och Evangeline Lily presterar NÅNTING alls i filmen och pojken som är med kommer aldrig någonsin mer hamna på vita duken. Evangeline räddar sig i filmen genom att se bra ut, men den här gången hade hon gjort sig bättre i en stumfilm. För hon verkar mer Lost än nånsin.. =P



När jag sedan vaknade på soffan imorse så kände jag en underbar smärta från platsen där hjärtat sitter. Min första tanke var självklart att någonting gott åt skogen med pumpen och jag började känna efter hur pass allvarligt det kan vara. Det ska tilläggas att när det handlar om pumpen eller andra allvarliga saker så gör man saker 10 ggr större än vad de är. För att i mitt huvud, om något skiter sig med hjärtat så har man inte så många minuter på sig. Och jag tror att det gör väldigt mycket ondare innan det skiter sig. Så efter några väl valda stretchningar så bestämmer jag mig för att det är något med muskulaturen runt revbenet, som sitter över hjärtat precis.
Och eftersom mitt hjärta sitter så nära mina revben så är det därför smärtan pulserar i takt med hjärtat.

Efter att ha intalat mig själv hur det ligger till, så blir jag istället förbannad.
Jag körde ju lite bröstövningar i torsdags och jag antar att det är vad som framkallat denna smärta. Vilket innebär att det inte har läkt ordentligt än och jag måste ta det ÄNNU lugnare med bröst delen. Påpekar då att jag inte kört med några riktiga vikter på bröst än, utan bara kört rörlighets övningar. Bröstpress med 2.5kilo och framåt streckning med gummiband. Jag avslutade iof med plankan på boll, och där blev jag trött i bröstet. Men då ligger man ju stilla, ska inte kunna orsaka någon direkt smärta.

Hur som hellst så blev det ingen träning idag heller.
Jag som haft en vit helg, där planen var att äta mängder och träna. Men då ska världen pissa på än igen. Jag skulle behöva en lite längre period av medvind just nu. Nej, imorgon får smärtan vara borta, vare sig den vill eller inte. För då ska det bli triceps, mage och kondition igen. Kvällen spenderade jag med ett gammalt härligt spel och en frukt, ost och kex tallrik. F-ing delicious!! Kommer jag göra om.


You can do anything you set your mind to.

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.