2012-01-15

Lörtag..

Dagen då man tar tag i saker och ting.

Idag har jag faktiskt spenderat min lördag så som jag vill spendera en bra lördag. Det började med att jag kom upp ganska sent. Farsan var här igår kväll och tog några pilsner och så vaknade jag med halsont och täppt näsa. Så jag trodde aldrig att dagen skulle bli nått att ha. Men efter några kraft tag så kom jag iväg till Willys där jag köpte massa nyttigheter. När jag kom hem och fyllde kylskåpet så märkte jag att jag för första gången i mitt liv hade mer än en ensam grönsak i kylen.

Sedan körde jag tio minuter på löpbandet och pumpade sedan ur all min sista energi på biceps.
Innan duschen hällde jag i mig kolhydrats-juice med L-glutamin och efter duschen hällde jag i mig en bamse gainer innan jag stekte kycklingen, stekte baconen och kokade pastan. När allt skulle kylas så gjorde jag mig en bamse portion av min snabbaste måltid "Schnitzel med kroketter". Sedan var det dags att duka för kvällens underhållning och förmodligen säsongens mest spännande NFL match.

Planen var att ro ihop salladen mellan kvällens två matcher, men första matchen tog en halvtimme
extra så jag fick missa lite av match nummer två och ställa mig i köket klockan 2 på natten.
Det hade kännts mer OK om jag hade haft en fungerande kniv här hemma. Min kock-kniv låg i disken med kyckling saft på sg och jag orkade inte diska den, så jag försökte med alla mina andra knivar istället. Och eggen på de jävla IKEA knivarna är helt urusla. Man trycker sig ju igenom grönsakerna och kan lika gärna använda en sked istället. Tillslut fick jag ihop några nävar med grönt iaf.











Sedan blev det en dressing bestående av
  • Olivolja
  • Chili
  • Lökpulver
  • Salt
  • Peppar
  • Limesaft
  • Japansk Soja
Och här är resultatet.
Jag har provsmakat lite och det är klart ätbart för att vara grönsaker. Så det här kanske kan bli den perfekta lunchen from now on? Fem lådor blev det iaf den här gången. Perfekt!




Nu är det Godnatt!!
Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.