2012-03-15

Motivation..


Det har inte blivit mycket av nånting på det senaste.
Ibland hamnar man i svackor, man dvalar. Man känner sig hjälplös, maktlös och energilös. Då fungerar ibland motivations videor för mig. Ni har säkert sett många utav dem, Muhammed Ali's tal och "I am a champion" är två klassiker som funkar som pepp till vad som hellst.

Det de konstaterar i många av dessa videor är de uppenbara nycklarna till framgång inom alla vanliga områden. Att vara målinriktad. Aldrig erkänna hopplöshet. Misslyckande är inte ett alternativ.

Den senaste videon jag fått tag på har exakt samma budskap, men lägger fram det på ett så underbart sätt. How bad do you want it?
Bara namnet på videon knäcker en lys-stav i huvudet och man konstaterar att allt handlar om sin egen vilja och karaktär. Sedan byggs det upp mer och mer energi under de sex minutrarna tills man nästan exploderar av oriktad hängivenhet. Man vill ta tag i saker och förändra allt.

Sen tar det slut för mig.
Jag har inte en aning om vart jag ska göra av min nyvunna dedikation som jag genererat under den sex minuter långa videon. Visst kan jag slänga allt på träningen och det gör jag väl just nu. Där krävs egentligen inget mål, utan man kan alltid bli snabbare, bättre och starkare.



Men det engagemang som de illustrerar och pratar om i videon finns bara hos de som vet var de är påväg. Inte ett slutligt mål, men långsiktiga delmål; en position på företaget man jobbar på, en tävling man vill vinna, ett maraton man vill klara, en summa man vill tjäna ihop, en plats man vill ta sig till, en person man vill träffa, ett berg man vill bestiga och så vidare. 

Det jag skulle behöva är en motivations video som talar om för mig hur man finner sitt kall. En video som berättar hur och när hjärnan ställer om sig till att vilja någonting. Visst kan väl jag tänka mig att bli VD för Microsoft och köpa ett hus i varje land. Men jag kan lika gärna tänka mig att bli buddhist munk och leva utan ägodelar och bara se templet resten av mitt liv. Och allt därimellan. Inget alternativ sticker ut från mängden och då är det svårt att veta vilken väg man ska ta.



Skit samma, idag har jag faktiskt hunnit med en del.
Först vaknade jag och tog tag i disk, en stadig frukost och skickade iväg ett par mail angående bilar. Det är frustrerande hur folk försöker lura till sig spekulanter på sina bilar, som de senare får skambud ifrån för att bilarna de visar upp bara är skrot. En av killarna hade en fin BMW 318is E36 som han fotat från två håll och nämner i annonsen att "det inte är en ny bil". Jag mailar och förklarar att jag har en bit att åka och att han gärna får skicka bilder på allt som han tror att en spekulant skulle påpeka vid visningen. Sagt och gjort så mailar han bilder på allt förutom bagageluckan. Jag frågar honom, varför han inte fotat bagageluckan och han svarar att han glömde. Vi diskuterar de skavanker som han HAR fotat och vi kommer fram till att bilen har rostfläckar. Då frågar jag om det är rost på den bortglömda bagageluckan, och han svarar:

"Rosten på bagageluckan är två fläckar, den ena precis i hörnet av vänster bakljus och den andra vid låset. Sedan är det ett genomgående hål på högersidan."

"Sedan Är Det Ett GenomGående Hål.."

"Ett GenomGående Hål.."

"GENOMGÅENDE HÅL!!"


Liksom, inte i NÅGON värld skulle det kunna bli en affär i slutändan när han undanhåller en sån sak. Det som skulle kunna komma att ske är att jag dyker upp på plats, 25-30mil. Jag går ett varv runt bilen och lägger märke till hålet, blir sur som en industriarbetare på måndags morgonen och pekar finger åt säljaren innan jag beger mig hemmåt utan hans rost-ätna bil. Idioti!!

Efter detta mailande så blev det iaf träning, isolering axlar. Blev bra pump efter den stadiga frukosten, men nu i skrivande stund känner jag viss oro i vänster axeln, men det är nog lugnt. Efter lite mat så bar det av ner till Laserdome för att damma av de djupt begravda skillsen och bli lite svettig. Kanon kul att köra lite igen och jag hoppas att den elden tar sig, för det är underbar motionsträning. Sedan en snabbvisit på solariumet innan jag trött begav mig hemmåt. Avslutade dagen med ett halvkilo Kesella, Funlight vilda bär och en skivad banan. Nu ska jag somna till BigBrother.

Postat i Allmänt | Comment (0) kommentarer Trackbacks ()


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress:



URL/Bloggadress:



Kommentar:



Kategorier

Senaste posterna

ASpikeP@ Instagram

Arkiverat

Den här bloggen handlar om Andreas Persson, 24, från Norrköping som genomgått en stor bypass operation på hjärtat där de reparerat en segelklaff och ersatt en bit av aortan med en syntetisk protes. Till stor del kommer bloggen att handla om hans träning och kost. Men även en del om hans tankegång kring ämnet och den svenska sjukvården. Så långt det är tillåtet får ni följa med i text och bild på resan till full återhämtning och lite till.